16.08.2022 / 11:02
StoryEditor

Allegro czy własny sklep internetowy? Sprawdzamy, co wybrać

Allegro czy własny sklep internetowy? (materiał partnera)
Sprzedawcy często głowią się nad wyborem platform do sprzedaży swoich produktów. Kusi zwłaszcza Allegro, czyli najpopularniejszy marketplace w Polsce. Statystyki platformy nie pozostawiają wątpliwości: aukcje Allegro to poważny konkurent dla sklepów internetowych. A gdyby tak połączyć zalety obu rozwiązań? Sprawdzamy, jak osiągać imponujące wyniki sprzedaży, budując jednocześnie silną markę swojego sklepu.  

Allegro czy własny sklep internetowy?

W ciągu ostatnich kilku lat obserwuje się gwałtowny rozkwit handlu w internecie. Ten typ sprzedaży pozwala na niemal nieograniczony dostęp do klientów. Znika bariera związana z miejscem zamieszkania, dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych oferowanym produktem jest o wiele łatwiejsze, a sprzedaż możemy przeprowadzić z zacisza własnego domu lub z dowolnego miejsca na świecie. Wielu początkujących sprzedawców korzysta więc z tego rozwiązania, ufając, że Allegro to najlepsza odpowiedź na ich potrzeby.  Popularność Allegro nie dziwi. To największy polski marketplace, dzięki któremu można dotrzeć do 20 milionów klientów. Serwisowi zaufało już ponad 117 tys. sprzedawców. Niezmiennie jest to najlepiej spontanicznie rozpoznawalna marka spośród wszystkich e-serwisów – wskazuje ją w pierwszej kolejności 84% badanych (E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, 2021). Konto na Allegro umożliwia prostą obsługę zamówień, a na dodatek nie obciąża przedsiębiorcy kosztami początkowymi. Do dyspozycji sprzedającego są gotowe narzędzia, które pozwalają na prostą sprzedaż, a także popularne systemy płatności i konfiguracji usług, tj. PayU czy wysyłka InPost. Dzięki wszystkim udogodnieniom platforma pozwala na szybkie i proste transakcje. 

Zanim postawimy wszystko na jedną kartę, warto przeanalizować wady jednego kanały sprzedaży. Każda transakcja na Allegro jest obciążona kosztami, którą musi ponieść sprzedawca. Warto pamiętać o prowizji od sprzedaży, opłacie za promowanie ofert i opłacie utrzymaniowej każdego produktu, który się nie sprzedał. Wysokość opłat różni się w zależności od rodzaju towaru, który wystawiamy na aukcję.  Wybierając kanał sprzedaży warto pomyśleć również o przyszłości budowanej marki. Allegro odwraca uwagę klienta od sprzedawcy – tu liczy się głównie cena produktu. Klient nie zapamięta sklepu, w którym nabył towar ani nie zbuduje z nim długofalowej relacji.  

Odpowiedź? Integracja! 

Skoro Allegro posiada tyle plusów, to czy warto podejmować wysiłek zakładania własnego sklepu? Tak – jeśli w planach masz rozwój i chcesz zgromadzić wokół marki grono lojalnych klientów, to własny sklep internetowy jest najlepszym wyborem. Chociaż może się wydawać, że sprzedaż we własnym sklepie jest bardziej skomplikowana, a dodatkowo generuje koszty związane z jego założeniem i utrzymaniem, to ostatecznie własne miejsce w sieci przynosi wiele korzyści finansowych i ułatwia sprzedaż. Niezależność, którą daje sklep internetowy, jest bardzo ważnym elementem stabilnego biznesu – Twoje zarobki nie są uzależnione od serwisu akcyjnego. 

Sprzedaż w jednym kanale nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem, dlatego tak ważne jest posiadanie swojego miejsca w sieci. Nie oznacza to, że musisz rezygnować z Allegro – oba kanały sprzedaży można z powodzeniem zintegrować. Dzięki integracji eSklepu z Allegro zamówienia dokonane w ramach serwisu aukcyjnego mogą automatycznie zmniejszać stany magazynowe w Twoim sklepie. 

Chociaż wprowadzenie na rynek własnego sklepu internetowego może wydawać się trudne i pracochłonne, warto zdecydować się na ten krok. Obserwowanie rozwijającego się, przynoszącego coraz większe przychody sklepu wynagradza początkowy trud.  
  
 
 

26. kwiecień 2024 05:10