24.05.2018/12:40

Czy Lidl odpowie Biedronce własnymi automatami do odbioru zamówień?

W połowie maja w mediach pojawiła się informacja, ujawniona przez „Rzeczpospolitą”, że do końca września Biedronka chce uruchomić pierwsze 300 automatów do odbioru przesyłek pocztowych. Czy ten krok spotka się z reakcją Lidla? Niemiecki dyskonter już od października ub.r. testuje w Belgii automaty do odbioru zamówień pod nazwą Cubee, jest więc przygotowany na podjęcie rękawicy.

Z informacji zdobytych przez „Rz” wynika, że operatorem automatów Biedronki będzie firma Swipbox. Natomiast partnerem w realizacji projektu będzie firma kurierska DHL, która współpracuje ze Swipboxem przy użytkowaniu już istniejących 60 maszyn w Warszawie. Pierwsze automaty, w liczbie ok. 300, mają się pojawić na Śląsku, w Warszawie i Krakowie.

Lidl jest odwiecznym rywalem Biedronki, z wielkim zacięciem konkurującym z portugalską siecią na wielu polach – przypomnijmy choćby fakt, że na ubiegłoroczną akcję „Gang Świeżaków” Biedronki niemiecki dyskonter odpowiedział jeszcze tego samego dnia swoimi „Lidlakami z Ryneczku”. Na co dzień obie sieci rywalizują choćby na stoiska piekarnicze i działy warzywno-owocowe (Lidl ma „Chrupiące z Pieca” i „Ryneczek Lidla” – Biedronka „Świeże Wypieki” i „Warzywniak”). W tej sytuacji „pojedynek” na punkty automatycznego odbioru zamówień nie byłby niczym dziwnym, tym bardziej że taki system stanowić może dla sieci stacjonarnych bardzo mocny atut w rozwoju e-commerce.

Lidl jest przygotowany do rywalizacji na tym polu. Detalista już od października 2017 r. testuje w Belgii własne automaty Cubee, których operatorem jest firma Bpost - informował o tym belgijski serwis Gondola. Testy były zapowiedziane na okres ok. roku, ale po blisko trzech kwartałach firma zebrała zapewne wystarczająco dużo doświadczeń na tym polu.

W celu rozpropagowania usługi niemiecki dyskonter wprowadził atrakcyjne promocje, do zrealizowania w sklepach sieci. Warto przy tym zwrócić uwagę, że zniżki oferowane są nie tylko klientom dokonującym zakupów online w Lidlu, ale wszystkim osobom korzystającym z automatów Cubee. To sposób na przekierowanie strumienia klientów do marketów sieci.

Kilka miesięcy temu wysoki rangą przedstawiciel Lidla przyznał w nieoficjalnej rozmowie z portalem wiadmoscihandlowe.pl, że firma zastanawia się nad zainstalowaniem w Polsce własnych urządzeń, które miałyby umożliwić samodzielny odbiór zamówień, m.in. z Winnicy Lidla. Jeśli te plany miałyby się potwierdzić, to – znając refleks menedżerów detalisty – pierwsze automaty mogą się już wkrótce pojawić przy placówkach sieci.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.