15.03.2017/14:55

Jak zmieni się rola sklepów stacjonarnych w przyszłości?

Idea wielokanałowej sprzedaży i budowania społeczności wokół sklepów będzie wymagała różnorodnych cyfrowych narzędzi komunikacji z klientem – komunikatorów, e-maili, aplikacji mobilnych. 40% badanych uważa, że za 10 lat kontakt w sprawie oferty czy np. zgłoszenie reklamacji będzie odbywać się przez komunikatory internetowe, a kolejnych aż 36% ankietowanych wskazuje, że najchętniej taki kontakt nawiążą przez aplikacje mobilne. Z kolei ponad jedna trzecia respondentów jako kluczową wskazuje komunikację bezpośrednią, twarzą w twarz ze sprzedawcą. W świetle powyższych badań nieuniknionym wydaje się być coraz szersze otwieranie się na wielopoziomowy i różny pod względem technologicznym kontakt z klientem.

Podsumowując wyniki powyższych badań, w niedalekiej przyszłości można spodziewać się zmiany tradycyjnej roli sklepów stacjonarnych na centra relacji, w których klient będzie mógł zapoznać się z produktem bezpośrednio, zasięgając jednocześnie opinii konsultanta sprzedaży. Te nowe role – sklepów i sprzedawców – będą wspierały technologie, w tym rozwiązania mobilne, będące pomostem pomiędzy handlem tradycyjnym a internetowym. 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • top-maluszek.pl 27.03.2021

    przyszłość to magazyny i szybki odbiór lub wysylka towaru

  • Mariusz 16.03.2017

    Czekają nas duże zmiany w handlu, trzeba pomyśleć o zmniejszeniu drogich powierzchni sprzedaży na rzecz tańszych magazynów w których będzie czekał towar żeby dostarczyć go klientowi.Sklepy w mojej branży wyposażenia wnętrz już pomału stają się wzorcowniami. No i koszty i jeszcze raz koszty których bardzo trzeba będzie pilnować bo marża na popularnych towarach będzie nieduża .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.