Jak zmieni się rola sklepów stacjonarnych w przyszłości?
Idea wielokanałowej sprzedaży i budowania społeczności wokół sklepów będzie wymagała różnorodnych cyfrowych narzędzi komunikacji z klientem – komunikatorów, e-maili, aplikacji mobilnych. 40% badanych uważa, że za 10 lat kontakt w sprawie oferty czy np. zgłoszenie reklamacji będzie odbywać się przez komunikatory internetowe, a kolejnych aż 36% ankietowanych wskazuje, że najchętniej taki kontakt nawiążą przez aplikacje mobilne. Z kolei ponad jedna trzecia respondentów jako kluczową wskazuje komunikację bezpośrednią, twarzą w twarz ze sprzedawcą. W świetle powyższych badań nieuniknionym wydaje się być coraz szersze otwieranie się na wielopoziomowy i różny pod względem technologicznym kontakt z klientem.
Podsumowując wyniki powyższych badań, w niedalekiej przyszłości można spodziewać się zmiany tradycyjnej roli sklepów stacjonarnych na centra relacji, w których klient będzie mógł zapoznać się z produktem bezpośrednio, zasięgając jednocześnie opinii konsultanta sprzedaży. Te nowe role – sklepów i sprzedawców – będą wspierały technologie, w tym rozwiązania mobilne, będące pomostem pomiędzy handlem tradycyjnym a internetowym.
2 komentarze
-
27.03.2021
przyszłość to magazyny i szybki odbiór lub wysylka towaru
-
16.03.2017
Czekają nas duże zmiany w handlu, trzeba pomyśleć o zmniejszeniu drogich powierzchni sprzedaży na rzecz tańszych magazynów w których będzie czekał towar żeby dostarczyć go klientowi.Sklepy w mojej branży wyposażenia wnętrz już pomału stają się wzorcowniami. No i koszty i jeszcze raz koszty których bardzo trzeba będzie pilnować bo marża na popularnych towarach będzie nieduża .
3