McDonald's i Starbucks łączą sily dla realizacji wspólnego celu
Dwaj giganci sektora HoReCa podjęli wspólne działania na rzecz ochrony środowiska przed plastikowymi odpadami. Firmy zawiązały konsorcjum NextGen Cup, które we współpracy z firmą Closed Loop Partners, zajmującą się gospodarką zamkniętego obiegu ma opracować w pełni biodegradowalne pokrywki do kubków z kawą. Konsorcjum ogłosiło w tej kwestii otwarty konkurs NextGen Cup Challenge – informuje Mintel.
W konkursie, który rozpocznie się we wrześniu, wszyscy zainteresowani mogą zgłaszać pomysły na nowy typ kompostowalnej pokrywki. Wyłonionych zostanie siedem najlepszych pomysłów, a ich autorzy będą mieli pół roku na ich realizację. Do dyspozycji będą mieli fundusze o łącznej wartości 1 mln dolarów – czytamy w doniesieniu agencji Mintel.
Wiele firm coraz poważniej angażuje się w zagadnienia zrównoważonej gospodarki. Przykładowo, Marriott ogłosił niedawno, że zrezygnuje z plastikowych opakowań jednorazowych na kosmetyki dla gości hotelowych. Kilka innych firm producenckich i gastronomicznych rezygnuje z plastikowych słomek do napojów. Przykład partnerstwa pomiędzy potęgami gastronomicznymi ma oprócz wymiaru praktycznego także walor propagandowy. Zaangażowanie znanych firm może zachęcić innych do współpracy przy redukcji ilości plastikowych odpadów.
Źródło: mintel.com