26.02.2020/10:38

Na Białorusi rusza nowa sieć dyskontów Grosik. Ma powalczyć z rosyjskimi rywalami

Na Białorusi otwarto pierwszy sklep nowej sieci dyskontów Grosik (Грошык). Nowa sieć należy do spółki córki grupy Eurotorg, właściciela największej sieci handlowej w tym kraju. Grosik ma stawiać na rodzime produkty oraz stanowić konkurencję dla dyskontów rosyjskich.

Nowo otwarty Grosik ma być tzw. hard-dyskontem, stawiającym na najniższe ceny i oferującym produkty prosto z opakowań zbiorczych i palet. Pierwsza placówka, otwarta w Słonimie, posiada 1600 mkw. powierzchni i 5 stanowisk kasowych. W ofercie sklepu znajdują się przede wszystkim produkty spożywcze oraz pierwszej potrzeby. Logotyp nowej sieci do złudzenia przypomina ten znany z polskiej sieci o nazwie Groszek (Grupa Eurocash).

Kolejne sklepy Grosika będą otwierane w miastach liczących minimum 50 tys. mieszkańców. Strategia rozwoju zakłada działanie na niskich marżach oraz maksymalne obniżenie kosztów logistyki oraz personelu, poprzez oferowanie towaru prosto z palet. Początkowo sieć ma rozwijać się w regionach, dopiero po umocnieniu się w mniejszych miastach przeniesie się do Mińska czy miast obwodowych takich jak Grodno, Brześć czy Witebsk.

Dyskont Grosik ma się wyróżniać ceną, a dotyczyć to będzie głównie towarów rodzimych. Kilogram bananów w dniu otwarcia kosztował 1,99 BYN (rubla białoruskiego), czyli ok. 3,50 PLN, kawa Nescafe Gold 190g 7,79 BYN (13,83 PLN). Paczka białoruskiego makaronu 900g 0,79 BYN (1,40 PLN), a litr soku z krajowej wytwórni 0,99 BYN (1,76 PLN).

Właścicielem Grosika jest spółka OOO Klondike Retail (OОО «Клондайк Ритейл»), czyli spółka-córka grupy Eurotorg. Sieć pod nowym znakiem Grosik ma się rozwijać w oparciu o już istniejące powierzchnie handlowe, a nacisk ma zostać położony przede wszystkim na zapewnienie najniższych cen towarów, niższych niż w przodującej w tym względzie sieci Hit (Хит). Dodatkowo dyskonter chce oprzeć swoją ofertę przede wszystkim o rodzime, białoruskie towary.

Właściciel sieci stawia sobie za cel ograniczenie ekspansji dyskontów rosyjskich, przede wszystkim sieci Svetofor (Светофор) i Dobrocen (Доброцен).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.