02.09.2016/13:01

Polska Grupa Supermarketów inwestuje w logistykę

Polska Grupa Supermarketów już od kilku miesięcy dynamicznie inwestuje w rozwój swoich sieci sprzedaży. Do tej pory sieć koncentrowała swoją działalność na Mazowszu, Lubelszczyźnie, Pomorzu, Warmii, Kujawach, Podlasiu oraz w województwie łódzkim, natomiast obecnie celem jest rozbudowa swojej obecności na południu i zachodzie Polski.

Plany polskiej spółki są ambitne - w najbliższych sześciu miesiącach ma powstać od 60 do 100 sklepów, tak by rozbudować sieć do 700 punktów w całym kraju. W odpowiedzi na wyzwanie jakie niesie za sobą rozbudowa sieci sprzedaży, PGS zdecydowała się na rozwój swojego centrum logistycznego. Projekt rozbudowy magazynu centralnego PGS zakłada podwojenie powierzchni magazynowej do 12 tys. miejsc paletowych. W konsekwencji Polska Grupa Supermarketów liczy na podwojenie obrotów całej sieci w perspektywie zaledwie 12-18 miesięcy.

O planach sieci rozmawiamy z Piotrem Grygorukiem, członkiem zarządu PGS

Jakie mają Państwo plany związane z funkcjonowaniem magazynu centralnego?

Rynek dystrybucji ulega ciągłym zmianom zmuszając czołowych graczy do zwiększenia elastyczności. Sytuacja jaką obserwujemy w polskich kanałach dystrybucji niejako wpływa na przyspieszenie procesów logistycznych, jak również na dywersyfikację dostawców dla sklepów zrzeszonych pod szyldem Top Market. Oczywiście jesteśmy świadomi związanych z tym procesem korzyści oraz zagrożeń. Na tym jednak polega strategia firmy i potencjalny sukces marki na rynku. Dziś nacisk położony jest na jakość, cenę oraz szeroki asortyment, konkurencyjny na rynku lokalnym.

Sprawna logistyka to spore wyzwanie, jednak chyba nie jedyny pomysł na budowanie sieci Top Market?

Rozwój magazynu centralnego to spore wyzwanie stwarzające dużą szansę dynamicznego rozwoju. Magazyn to jedno z narzędzi, które chcemy zaproponować naszym partnerom, jako element budowania „potęgi” sieci. Równolegle realizujemy wiele innych kierunków rozwoju wsparcia sprzedaży takich jak Własna Marka czy wsparcie reklamowe na poziomie ogólnopolskim.

Jakimi kryteriami kierują się Państwo przy doborze asortymentu dostępnego w magazynie?

Mamy świadomość, że Top Market jest siecią o zasięgu ogólnopolskim, dlatego dobór asortymentu jest naturalnie ukierunkowany na liderów rynkowych. Naszym priorytetem jest również jakość towaru. Nie zapominamy przy tym o promocji lokalnych marek, silnie zakorzenionych w świadomości konsumentów w różnych regionach kraju.

Takie negocjacje wiążą się z odbyciem szeregu spotkań na szczeblach decyzyjnych. To może powodować wydłużenie całego procesu…

Nasza determinacja w tym zakresie jest ogromna. Obecnie prowadzimy rozmowy z producentami, którym uświadamiamy korzyści płynące z zaciskania wzajemnej współpracy. Uważam, że „zdrowa” konkurencja i przemyślana dywersyfikacja dostawców pozwoli zbudować solidne fundamenty dalszej współpracy, co w konsekwencji przyniesie obopólne korzyści.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.