24.08.2018/15:22

Polski klient gotowy na Amazona

- Potencjał na polskim rynku e-commerce zdecydowanie jest. Typuję, że Amazon może spróbować tu w najbliższym czasie swoich sił - mówi w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.

Jak tłumaczy ekspertka, polski rynek to ponad 30 mln potencjalnych konsumentów. - Polacy w sieci wydają średnio 120 zł na pojedynczy zakup, e-kupują i m-kupują coraz częściej, nawet w kategoriach takich jak produkty spożywcze, nie mówiąc o elektronice, modzie, wyposażeniu wnętrz czy kosmetykach - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód.

Jednocześnie polscy konsumenci są przekonani do platform zakupowych. Obecnie w kraju rządzi Allegro, ale potencjał do rozwoju rynku jest duży. - Przykładowo, biorąc pod uwagę kategorię wyposażenia wnętrz, w niedawno zrealizowanym przez nas wspólnie z Izbą Gospodarki Elektronicznej i VISA badaniu - „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” - 34 proc. spośród 1958 przebadanych internautów zadeklarowało, że ich ostatni zakup w tej branży miał miejsce właśnie na platformie zakupowej - tłumaczy przedstawicielka Mobile Institute.

Jak zaznaczyła, dla porównania na sklepy stacjonarne wskazało zaledwie 23 proc. konsumentów. - Dodatkowo, platformy zakupowe jak Allegro, są generalnie wskazywane jako ulubione miejsce zakupowe Polaków. Potencjał więc zdecydowanie jest i typuję, że Amazon może spróbować tu w najbliższym czasie swoich sił - podsumowuje Katarzyna Czuchaj-Łagód.

Platformy typu marketplace jak Amazon, Allegro i eBay już dziś mają 50 proc. światowego rynku e-handlu. W przyszłości ich udział będzie się zwiększał - wynika z opinii ekspertów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.