31.07.2013/13:55

Rabat Detal wychodzi na prostą

Wchodząc przed kilku laty w struktury EKO Holdingu franczyzobiorcy Rabatu Detal liczyli na stabilizację, wyraźną poprawę warunków handlowych i poziomu opieki nad ich sklepami ze strony organizatora sieci. Nic więc dziwnego, że po przejęciu sieci EKO przez fundusz Advent obawiali się o przyszłość swoich biznesów.

Spółka Rabat Detal i sieć franczyzowa, którą zarządzała, miała być – obok supermarketów EKO i hurtowni drogeryjnej PGD – ważnym elementem różnicowania oferty handlowej firmy Krzysztofa i Marzeny Gradeckich. Fundusz Advent, przejmując w ub.r. założony przez nich EKO Holding, był zainteresowany wyłącznie supermarketami EKO, co doprowadziło do rozbicia budowanej przez kilka lat struktury. – W efekcie spółka Rabat Detal stała się własnością PGD Polska i jest dla tej grupy najważniejszym biznesem spożywczym. Uważam, że w związku z tym znajduje się w dużo bardziej korzystnej sytuacji – podkreśla Krzysztof Gradecki, dziś współwłaściciel Grupy PGD.
Rabat Detal liczy blisko 900 placówek i nadal jest jedną z najliczniejszych sieci franczyzowych w kraju. Gradecki, pytany, czy zawirowania związane ze sprzedażą EKO Holding nie odstraszają potencjalnych franczyzobiorców, odpowiada, że sklepów Rabat z każdym dniem przybywa. A to oznacza, że koncept ten nadal jest odbierany pozytywnie. – Rotacja placówek oczywiście istnieje, ale bilans jest na plus. Sieć rozwija się zgodnie z planami dzięki stałemu podnoszeniu standardów wsparcia dla licencjobiorców. Dajemy im dużą swobodę w wyborze dystrybutora, a jednocześnie umożliwiamy poprawę wizualizacji zewnętrznej, wewnętrznej, umeblowania, asortymentu i promocji. Wspieramy sklepy w rozwiązaniach IT, usługowych oraz w realizacji programów lojalnościowych – wymienia prezes Gradecki.

Jak można było się spodziewać, wiele elementów funkcjonowania sieci należało zdefiniować od nowa. Dotyczy to przede wszystkim spraw zakupowych i wynika zarówno ze zmiany pozycji Rabatu Detal po sprzedaży supermarketów EKO, jak i zawirowań na rynku dystrybucyjnym, gdzie dominują głównie fuzje lub zamknięcia, co przekłada się na spadek liczby dostawców. Oczywiście kluczową rolę w dystrybucji produktów chemiczno­‑higienicznych do placówek sieci odgrywa PGD Polska. Ale w przypadku artykułów spożywczych już nie jest tak łatwo: – Spółka cały czas pracuje nad wyłonieniem wiodących dostawców. Prowadzimy rozmowy z kilkoma operatorami hurtowymi. Pocieszające, że dystrybutorzy, którzy pozostają w „grze”, są coraz bardziej profesjonalni i mają świadomość, że udoskonalanie serwisu to dziś konieczność – zauważa Krzysztof Gradecki.

Zmiany dotknęły także te sklepy, które przystąpiły do systemu twardej franszyzy. Jak to określa Krzysztof Gradecki, ta część sieci Rabat „znajduje się w trakcie stabilizacji, związanej z regulacjami umów”. Do końca trzeciego kwartału br. wszystkie narzędzia handlowe i promocyjne zostaną ujednolicone.

Obecnie placówki franczyzowe Rabatu Detal są pozycjonowane jako osiedlowe sklepy convenience. – Dla klienta liczy się wygoda i szybkość robienia zakupów, dlatego proponujemy szereg rozwiązań asortymentowych, ekspozycyjnych i szkoleniowych służących podniesieniu standardów obsługi. Pracujemy nad wprowadzeniem dobrej jakości marek własnych w korzystnej cenie – podsumowuje Krzysztof Gradecki.



(WN)

Wiadomości Handlowe, Nr 8 (127) Sierpień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.