21.11.2018/14:03

Rafał Brzoska, prezes InPost: Jesteśmy przygotowani na świąteczny szczyt paczkowy

Firma logistyczna InPost szacuje, że świąteczny szczyt paczkowy zwiększy obsługiwane wolumeny o ponad 50 proc. - Przed nami Black Friday, czyli tradycyjne rozpoczęcie świątecznego szczytu paczkowego, choć w InPost rekordowe wolumeny notujemy już od początku tygodnia. W okresie świątecznym spodziewamy się nawet ponad 50 proc. wzrostu obsługiwanych wolumenów w porównaniu do roku ubiegłego – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok. Intensywnie inwestując przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów InPost, których obecnie w całej Polsce jest już 4300 – o 1500 więcej niż rok wcześniej.

- Mimo, że nadal intensywnie rekrutujemy pracowników to do szczytu paczkowego czujemy się dobrze przygotowani. Zatrudniliśmy dodatkowo 1000 kurierów wraz z samochodami kurierskimi oraz 100 dodatkowych TIR-ów, które będą wozik przesyłki tak aby wszystkie dotarły przed świętami – podkreśla prezes InPost.

InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku InPost planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów.

W 2017 roku InPost dostarczył 60 mln sztuk paczek, co oznacza 51-proc. wzrost wolumenu przesyłek do paczkomatów r/r oraz 55 proc. wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek.

W szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do paczkomatów wyniosły 67 proc., a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5 proc. i wyniosły razem 10 mln sztuk. W okresie styczeń – październik 2018 roku InPost dostarczył ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53 proc. więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 54 proc., a kurier InPost o 50 proc.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Rafał 02.01.2019

    Tak jesteście przygotowani że jeszcze nie mam paczki z przed świąt nie osmieszaj się człowieku a ten formularz kontaktowy to jest dla cichociemnych kto tam pracuje :)

  • Wojciech S 24.11.2018

    Tak tak dobry bajer nie jest zły. Własnie jestem w trakcie zaginięcia paczki z paczkomatu. I NIKT NIC NIE WIE. Sporadyczne odklejenia etykiet, a nie można rozpoznać paczki po podaniu szczegółów co było na opakowaniu. Nie ufam tej firmie i ostrzegam wszystkich przed ich działaniem.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.