15.09.2016/15:39

Rossmann to już coś więcej niż drogeria

Sieć drogerii Rossmann wprowadza dania gotowe, w tym zupy i kanapki. To test, którego pozytywny wynik może skończyć się rewolucją na rynku i pojawieniem się nowego formatu sklepów.

Kilkanaście miesięcy temu Rossmann wprowadził do swoich sklepów regały chłodzące z nabiałem, świeżymi sokami, przekąskami (kabanosy, salami itp.). Był to na swój sposób „przewrót kopernikański” w biznesie drogeryjnym. Teraz sieć zdecydowała się na kolejną zmianę i w wybranych punktach wzbogaca ofertę m.in. o zupy, kanapki, tortille, gotowe sałatki czy naleśniki.

Decyzje po testach

– To jest test. Zanim podejmiemy decyzję o rozszerzeniu asortymentu, musimy być pewni, że mamy produkty odpowiednie dla naszych klientów i jesteśmy w stanie zapewnić ich dostępność w sklepach – wyjaśnia Agata Nowakowska, rzecznik spółki Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska.

Operator w ostatnim czasie bardzo podkreśla to, że w jego placówkach są niskie ceny (co nie dziwi), ale reklamy sieci przedstawiają te sklepy jako miejsce zwykłych, tanich zakupów, gdzie można dostać niemal wszystko, a nie tylko kosmetyki i chemię gospodarczą. I rzeczywiście – od kilku lat Rossmann rozwija asortyment produktów spożywczych, przez pewien czas głównie pod marką własną, ale teraz, podobnie jak w dyskontach, pojawia się coraz więcej artykułów markowych. Rośnie też liczba produktów impulsowych, a także kaw i herbat. Większość wyrobów ma się kojarzyć ze zdrowiem, ekologią i funkcjonalnością.

Handlowa hybryda?

– Dziwne byłoby, gdyby jeden z najszybciej rozwijających się graczy drogeryjnych nie szukał skutecznych rozwiązań w jednym, podstawowym celu: zwiększenia wartości koszyka zakupów. Droga do tego wiedzie poprzez zaoferowanie wygodnym klientom pełnego spektrum możliwości, żeby mogli kupić wszystko w jednym miejscu, zamiast iść do kolejnego sklepu. Taki klient będzie pamiętał, że tutaj też może kupić coś więcej niż tylko kosmetyki czy chemię gospodarczą. Rossmann nie funkcjonuje w próżni. Coraz mocniej odczuwa sukcesywne poszerzanie się półki drogeryjnej w Lidlu, a przede wszystkim w Biedronce. A jeśli na czymś traci, to musi szukać miejsca, w którym może zyskiwać – komentuje Wojciech Walczak z agencji doradztwa strategicznego Melting Pot.

Pytany, czy będziemy mieć niebawem do czynienia z nowym „hybrydowym” modelem placówki handlowej, łączącym elementy drogerii, sklepu spożywczego (ze zdrową, jakościową żywnością), dyskontu (niskie ceny, przewaga marki własnej) i sklepu convenience, stwierdza, że podział na drogerie, sklepy spożywcze czy, w ogóle, na formaty istnieje wyłącznie w świadomości ludzi pracujących w marketingu i sprzedaży oraz w tabelkach Nielsena. – Konsument ani tak nie myśli, ani tak nie działa. On kupuje produkty, do których ma zaufanie i które są akurat dostępne. Nic więc dziwnego, że Rossmann odchodzi od pozycjonowania się w kategorii drogeryjnej. Nie znam strategii tej sieci, ale nie zdziwiłbym się, gdyby w niedalekiej przyszłości pojawiły się nowe, mniejsze formaty tego sklepu z asortymentem i lokalizacjami „on the go”, konkurencyjne zarówno wobec sieci typu Carrefour Express, jak i tradycyjnych modeli drogeryjnych, np. Hebe – podkreśla Walczak.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Niezadowolony klient 17.09.2016

    Herbata biała teekanne w Rossmannie kosztuje 6,29 zł. W Piotrze i Pawle ten sam produkt po 4,99, w Auchan 4,84zl. Maszynki Wilkinson Titanium u was po 20,49 zl a w Auchan po 16 zl. Ja juz nie wierze waszym niskim cenom, bo coraz czesciej natrafiam na produkty ktore kupowalem u was - w lepszej dostaje u konkurencji.

  • do beki 16.09.2016

    Masz rację, ale każdego słodycza jest zazwyczaj tylko kilka sztuk, a w Biedrze do oporu i w wielopakach. No i nie ma co porównywać ceny

  • beka 15.09.2016

    W Rossmanie jest więcej słodyczy niż w Biedronce.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.