19.01.2017/16:45

Sieci handlowe mocno wchodzą z markami własnymi w nowe kategorie

Marki własne sieci handlowych podbijają nie tylko rynek spożywczy, ale odzieżowy czy elektroniczny. W ujęciu ilościowym już 29 proc. rynku spożywczego i chemicznego (FMCG) kontrolują produkty pod markami własnymi detalistów. Ich sprzedaż w Polsce wzrosła czterokrotnie od 2003 r. – podaje rp.pl za PLMA.

Jednak polski rynek ma ciągle duży potencjał do rozwoju produktów private label. W Szwajcarii czy Hiszpanii stanowią już ponad 50 procent rynku.

Na polskim rynku działają sieci handlowe, takie jak Lidl, Biedronka, czy Aldi, w których udział marki własnej w asortymencie często znacznie przekracza 50 proc. Na przykład w portfolio Lidla znajduje się ponad 100 własnych brandów, pod którymi sieć oferuje ponad 1,2 tys. różnych produktów z kategorii spożywczej, kosmetycznej, tekstylnej i chemii gospodarczej.

Jak pisze rp.pl eksperci szacują, że Polacy wydają na produkty pod markami własnymi nawet 70 mld zł, z czego ponad 40 mld zł przypada na sektor FMCG. Z badań PMR wynika, że głównymi powodami, dla których klienci sięgają po takie produkty w sklepach są niższe ceny oraz wysoka jakość.

więcej na rp.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.