25.04.2016/23:40

Sokołów i Biedronka kreują nową kategorię produktową

Pull pork i pull beef, to dwa nowe trendy kulinarne, które coraz mocniej wkraczają do polskich kuchni, restauracji i food tracków. Firma Sokołów S.A. i sieć Biedronka postanowiły wykorzystać nowy trend i na nim zarobić.

Długo gotowane w niskiej temperaturze mięsa wołowe i wieprzowe zdobywają podniebienia Polaków. O nowym trendzie w polskich kulinariach i branży gastronomicznej coraz głośniej mówią szefowie kuchni. Według ekspertów, nowy pomysł na przygotowanie wołowiny i wieprzowiny będzie popularny nie tylko w domach, ale głównie w barach i food trackach, gdzie  kruche, rozpadające się na delikatne wiórki mięso można wykorzystywać do tworzenia kanapek i szybkich dań na wynos.

Od kilkunastu tygodni Biedronka promuje linię produktów „Wolno gotowane” obejmuje mięsa przygotowywane przez nawet 10 godzin w temperaturze 85°C. Jak wyjaśniają przedstawiciele Biedronki „proces ten pozwala zachować smak i fakturę potraw. Dzięki hermetycznemu opakowaniu o wysokiej barierowości oraz procesowi długiego przyrządzania, produkt ma dość długi termin przydatności do spożycia bez konieczności stosowania konserwantów.” Obecnie w sklepach Biedronki można kupić pierś z gęsi wolno gotowaną oraz kruchą wieprzowinę – łopatkę o smaku pieczeniowym. W ostatnim czasie w sklepach sieci pojawiło się ossobuco, czyli wolno gotowana goleń wołowa.

Pomysł na dania wolno gotowane, których przygotowani konsument finalizuje w domu wprowadziła na rynek w połowie ub. roku  firmą Sokołów S.A. Krucha wieprzowina pulled pork (mięso wieprzowe) i pulled beef (mięso wołowe) zostały wstępnie przyrządzone, zamarynowane oraz długo gotowane w niskich temperaturach. Tak przygotowany produkt zapakowany w specjalną folię do pieczenia, wymaga od konsumenta jedynie podgrzania w piekarniku, w temperaturze 220°C przez ok. 30 minut.

Skąd pomysł na tego typu rozwiązanie? Jak wyjaśniają przedstawiciele Biedronki „obecnie klienci mają coraz mniej czasu na przygotowanie posiłków, dlatego poszukują szybkich i wygodnych rozwiązań. Potrzebują dań, których przygotowanie nie  potrwa dłużej niż 15-30 minut. Jednocześnie pozostają zorientowani na oferty promocyjne.”

Rosnąca popularność mięs wolno gotowanych, wsparta potencjałem marketingowo-sprzedażowym Sokołowa i Biedronki daje duże szanse na sukces i szybki rozwój zupełnie nowej kategorii produktów. Można się spodziewać, że wkrótce w ofercie innych producentów i sieci handlowych pojawią się podobne produkty. Będziemy także światkami rozszerzania się kategorii o nowe warianty smakowe i produktowe.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Mariusz1 18.02.2018

    Kategoria produktowa zupełnie nowa ale na polskim rynku. W Europie produkt jest spotykany a prawdziwą kolebką są oczywiście Stany Zjednoczone. Produkt typu convience ma jak najbardziej szanse zaistnieć na polskim rynku. Ja osobiście jestem fanem tego typu produktów.

  • Bob 05.12.2016

    Uwaga ! Pierś z gęsi wolno dotowana z biedronki jest paskudna- twarda jak podeszwa - ponadto z 1kg za >35zł 2/3 to marynata i tłuszcz - mięsa jest niecałe 30 dkg.

    Wcześniej kupowałem łopatkę - była OK, ale pierś z gęsi zdecydowanie odradzam.
    Nie dałbym za to 2zł. Chyba że dla psa.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.