08.05.2024 / 16:41
StoryEditor

Politycy w Niemczech domagają się wprowadzenia... maksymalnej ceny kebabu. Co na to kanclerz?

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz (fot. photocosmos1/Shutterstock)
W Niemczech ceny kebabu w trakcie kryzysu inflacyjnego podwoiły się. Mieszkańcy mają już tego dość - co dostrzegają niektórzy politycy, apelując o wprowadzenie ceny maksymalnej tego dania. Kanclerz Olaf Scholz jest przeciwny temu pomysłowi.

Prawne ograniczenie cen kebabów to pomysł lewicowej partii Die Linke, która ma 28 przedstawicieli w Bundestagu (na 736) i czterech w Bundesracie (na 69). Temat mógłby się wydawać niepoważny, ale media w Niemczech poświęcają mu dużo uwagi.

Kebab to ważna potrawa w Niemczech, kraju z dużą liczbą imigrantów z Turcji. Niemiecki rynek kebabów warty jest ok. 7 mld euro.

Kebabowa drożyzna

Politycy Die Linke zwracają uwagę, że niektórze lokale z kebabem w ciągu dwóch lat podniosły ceny z 4 euro do 7 euro, a w niektórych przypadkach nawet do 10 euro. Rzeczniczka partii Kathi Gebel przekonuje, że rząd "musi interweniować, aby żywność nie stała się przedmiotem luksusowym".

Projekt Die Linke zakłada wprowadzenie maksymalnych cen na poziomie 4,90 euro za kebab doner. W przypadku młodzieży limit byłby znacznie niższy - 2,90 euro.

Według doniesień mediów, sprzedawcy kebabów mieliby otrzymać rekompensatę od państwa, żeby nie musieć sprzedawać dań poniżej kosztów.

Kanclerz woli drogie kababy

Sprawa drogich kebabów w Niemczech stała się na tyle istotna politycznie, że wypowiedział się na ten temat już sam kanclerz Olaf Scholz. Przyznał on już wcześniej, że "wszędzie, gdzie idzie" młodzi ludzie pytają go, czy cena kebabów powinna zostać obniżona.

Według "The Guardian", na wprowadzenie maksymalnych cen kebabów w Niemczech nie ma jednak co liczyć. Scholz jest bowiem przeciwny idei, która wyszła z obozu opozycyjnego.

16.05.2024 / 17:35
StoryEditor
Mikołaj Ciaś po ponad 20 latach w branży FMCG przechodzi do ubezpieczeń
Mikołaj Ciaś, wiceprezes Link4
Związany wcześniej z Unilever Polska, Carlsberg Polska i Coca-Cola Poland Mikołaj Ciaś został nowym wiceprezesem Link4. Będzie odpowiedzialny za obszary komercyjne, w tym marketing.

Mikołaj Ciaś przez ostatnie cztery lata był współwłaścicielem marki krafowej wódki, a wcześniej, przez prawie dwa lata związany był ze spółką Marie Brizard Wine & Spirits....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.05.2024 / 08:34
StoryEditor
Dino grozi dalsza erozja marż? Analityk wskazuje, co czeka polską sieć supermarketów w 2024 r.
Na zdj. Dino w Zbąszynie (fot. Dino)
Analityk DM BOŚ Jakub Viscardi spodziewa się w 2024 r. niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej Dino. Zakłada też 10-proc. wzrost rok do roku liczby uruchamianych nowych sklepów. Jak powinno się to przełożyć na tegoroczne przychody notowanej na GPW sieci sklepów spożywczych?

Według Jakuba Viscardiego, wzrost sprzedaży Dino w 2024 r. powinien sięgnąć rok do roku 19 proc. (wobec 30 proc. w 2023 r.). - Niższa niż rok temu dźwignia operacyjna powinna ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. maj 2024 02:04