14.11.2018/14:39

Targi SIAL 2018 - zderzenie spożywczych światów [GALERIA]

Na podobne rozwiązanie zdecydowała się oczywiście nie tylko Polska, bardzo wiele krajów miało swoje narodowe stoiska i pawilony, a nawet całe strefy. Prym wiedli m.in. Amerykanie, Hiszpanie czy Włosi, pokaźnych rozmiarów wspólne stoisko mieli także przedstawiciele belgijskiej branży mięsnej. – Są tutaj firmy, które bezpośrednio ze sobą konkurują, a jednak potrafią siedzieć przy sąsiednich stolikach, rozmawiać i szanować siebie nawzajem. Wspólny budżet i kompleksowe działania koordynowane przez niezależną organizację dają producentom komfort i budują świadomość istnienia organizacji Belgijskie Mięso na całym świecie – tłumaczyła Barbara Libera, przedstawicielka Belgian Meat Office w Polsce.

Nowości razem z klasyką

Każde targi są dla firm okazją do zaprezentowania nie tylko sztandarowych produktów czy marek, ale również nowości. Najbardziej innowacyjne wyroby są zresztą nagradzane przez specjalną komisję. W tym roku bezkonkurencyjny okazał się wegański wodny kefir, produkowany przez grecką firmę Namaste. Jury doceniło go za kompozycję składników i recepturę.

Polskie firmy również przywiozły ze sobą produkty, które niedawno pojawiły się na rynku. E.Wedel, oprócz klasyków, takich jak tabliczki czekoladowe w różnych  wariantach, Ptasie Mleczko, batony Pawełek czy Czekotubka, pokazał nową linię gorzkich czekolad premium z cząstkami pomarańczy i słonym karmelem. Nie zabrakło również stosunkowo młodego stażem produktu, czyli żelków, oraz ciastek Amerykanki.

Z kolei Wawel przywiózł na targi m.in. linię swoich batonów i czekoladek Nut Break. Na stoisku znalazło się również miejsce dla szerokiej gamy czekolad – gorzkich, mlecznych i nadziewanych – różnych wariantów klasycznego batona Danusia, a także galaretek z linii Fresh & Fruity, czekoladek nadziewanych oraz cukierków Michałki z Wawelu.

Firma Tago zaprezentowała m.in. nową linię produktów zbożowych. To ciastka w wariantach klasycznych i owocowych. Uwagę zwracały również słodycze w okolicznościowych opakowaniach bożonarodzeniowych.

Znany z produkcji donutów i muffinów Stokson promował w Paryżu nową gamę pączków z dwupunktowym nadzieniem i ciekawymi polewami oraz produkowane na licencji słodkości nawiązujące wyglądem np. do popularnej serii gier komputerowych „Angry Birds”.

Z daleka rzucało się w oczy stoisko firmy Bracia Dobrowolscy, a na nim m.in. produkty na miodzie, które można serwować zarówno na ciepło, jak i na zimno. Dostrzegłem również standardowe wyroby marki Bracia oraz linię produktów drobiowych Kukuryku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.