01.07.2020/14:20

Żabka pokazała automat do nadawania i odbioru paczek z robotem kartezjańskim

Jak informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl w poniedziałek jako pierwsi, sieć Żabka testuje w poznańskiej centrali własne maszyny do odbioru przesyłek pocztowych. Teraz operator sieci ujawnił, jak wyglądają te urządzenia. Zapewnia też, że maszyny - ze względu na ich wielkość - "mogą być zaadoptowane w niemal całej sieci sklepów Żabka".

Informacje portalu wiadomoscihandlowe.pl potwierdził już wcześniej Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Żabka Polska: - Tak, zautomatyzowany odbiór paczek testujemy już w naszej centrali, nie zajmuje on dużo miejsca i może odbywać się bez udziału franczyzobiorcy - podkreślał menedżer.

Jak pisaliśmy, projekt Żabki właśnie wychodzi z fazy testowej i już wkrótce zostanie wprowadzony do większej liczby sklepów. Urządzenie zostało dostosowane do niewielkich rozmiarów sklepów convenience i zaprojektowane tak, aby stało się integralnym elementem sklepowej półki.

Dzięki nowemu rozwiązaniu Żabka skróci czas obsługi klientów i poprawi doświadczenia zakupowe w sklepach sieci, nie tylko tych odbierających przesyłki, ale przede wszystkim klientów, którzy chcą szybko zrobić zakupy.

– Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów – mówi Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Urządzenie do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics. Automatyczny punkt odbioru paczek stworzono z myślą o sklepach typu convenience. Urządzenie wykorzystuje niewielką część przestrzeni handlowej, tak cennej w mniejszych sklepach. Większość instalacji może być umiejscowiona za półkami, na których ułożony jest towar. Wydawanie przesyłek obsługuje "najnowszej generacji robot kartezjański, działający w kilku osiach i poruszający się z niezwykłą precyzją i prędkością".

– Żabka w ramach inkubatora technologicznego rozwija nowoczesne rozwiązania w sklepach, które wpływają na komfort zakupów i szybkość obsługi. Już dzisiaj w naszych placówkach można zobaczyć m.in. ekrany digital signange, elektroniczne cenówki czy kasy samoobsługowe. Intensywnie rozwijamy także naszą aplikację mobilną żappka, a także usługi jak „Zamów i odbierz”. Wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Retail Robotics, opracowaliśmy unikatowe na rynku urządzenie do odbioru i nadawania paczek, stworzone zgodnie z potrzebami naszych klientów, ale również franczyzobiorców. Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansów i rozwoju.

Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci oraz, co jest konsekwencją tego trendu, odbiera lub nadaje paczki. Jednocześnie klienci zwracają dziś uwagę na wygodę i szybkość usługi. Badania wskazują, że 69 proc. Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • kurier 04.07.2020

    @1+8
    wiadomo ile taki "żabkowy paczkomat" ma w ogóle skrytek?
    Bo jeżeli wstawiamy de facto kolejną "lodówkę" do sklepu, do której będzie można włożyć jedną albo dwie paczki (przynajmniej takie wnioski można wyciągać patrząc na ww. zdjęcie), to już lepiej jak napisał przedmówca, zainwestować w nowy regał na zapleczu, przeznaczony na paczki - będzie taniej.

  • 1+8 01.07.2020

    ~Kurier tylko jest jeden problem. Żabki wynajmują powierzchnie handlowe wewnątrz budynku. Nie ma w większości przypadków postawienia paczkomatu na zewnątrz.
    Na zewnątrz paczkomat może postawić np. Inpost podpisując umowę najmu powierzchni z właścicielem gruntu.

    Stąd też próbują to wcisnąć do środka.
    Dziwne, ale zrozumiałe posunięcie.

  • kurier 01.07.2020

    W pełni zgadzam się z przedmówcą - taki "paczkomat" jak ww. na zdjęciu to kpina ze zdrowego rozsądku i potencjalnych klientów. Na rynku nie brakuje niewielkich paczkomatów, które z powodzeniem można postawić przed większością żabek - na zewnątrz.

  • Dfffff 01.07.2020

    To jest żart ;) ps. taniej z pewnością wychodzi postawienie na zapleczu zwykłego regału na powiedzmy 10-15 paczek. Jak chcą wejść na poważnie w branże maszyn na paczki to niech się zastanowią nad takimi stawianymi na zewnątrz swoich sklepów zamiast się ośmieszać tym czymś powyższym

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.