REKLAMAHELIO - natura (wiosna 2018) - baner główny
We wszystkich sklepach sieci Aldi Nord wprowadzane są rewolucyjne zmiany

We wszystkich sklepach sieci Aldi Nord wprowadzane są rewolucyjne zmiany (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Nowy koncept sklepu Aldi, opracowany w 2017 r. w Niemczech, zadebiutował na polskim rynku. Został on wdrożony w czterech sklepach dyskontowej sieci, które działały już wcześniej, a w ostatnim czasie przeszły gruntowny remont. Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl odwiedziła jedną z tych placówek. Jak ustaliliśmy, modernizacja sklepów Aldiego w Polsce przebiegnie w bardzo szybkim tempie - zakończy się bowiem już w połowie lipca br.

REKLAMAPurella Food - Chlorella (luty 2018) - belka w artykułach

Przypomnijmy, że wdrożenie nowoczesnego konceptu w Polsce w pierwszym kwartale 2018 r. zapowiadała w listopadzie minionego roku Serra Schlesinger z niemieckiej centrali Aldi Nord, poproszona o komentarz w tej sprawie przez nasz portal. Wówczas nie było jeszcze pewne, który z polskich sklepów przejdzie remont jako pierwszy. Ostatecznie padło na placówkę w Gliwicach (zlokalizowaną przy ul. Ks. Marcina Strzody), która została reotwarta 10 stycznia.

Pięć dni później uruchomiony po remoncie został sklep w Łodzi (ul. Puszkina), a 24 stycznia nowy koncept Aldiego zadebiutował w Warszawie (Al. Krakowska) i Wrocławiu (ul. Powstańców Śląskich). Jak wynika z naszych informacji, jeszcze w tym tygodniu reotwarte zostaną kolejne trzy sklepy Aldi: w Bytomiu (ul. Wrocławska), Wrocławiu (ul. Szybowcowa) i Warszawie (ul. Radzymińska).

Wielki plan inwestycyjny

Nowy koncept Aldiego, określany mianem Aniko, zrywa z minimalizmem wystroju znanym ze starszych sklepów sieci. Zmiana układu alejek, nowoczesny design, wykorzystanie większej liczby kolorów oraz drewnianych elementów wyposażenia, czytelniejsze oznaczenia działów, jaśniejsze oświetlenie - to wszystko sprawia, że Aldi zmienia się nie do poznania. Podczas wizyty w sklepie odnosi się wrażenie, że nastąpił ważny etap w ewolucji sieci od typowego hard dyskontu w kierunku supermarketu.

Wdrażanie nowego konceptu sklepu to element gigantycznego planu inwestycyjnego ogłoszonego przez Aldi Nord w połowie minionego roku. Sieć zapowiedziała, że przeznaczy aż 5 mld euro na modernizację wszystkich swoich sklepów oraz budowę nowych. W samych tylko Niemczech wszystkie dyskonty firmy powinny przejść metamorfozę do końca tego roku. Zmiany przeprowadzone zostaną w bardzo szybkim tempie, remontowanych będzie ok. 25-30 placówek tygodniowo.

Podobna rewolucja wydarzy się w sklepach Aldiego w Polsce, których jest 124 (głównie w zachodniej i południowej części kraju). Sieć, której polskim oddziałem od września 2017 r. zarządza nowy dyrektor generalny, Oktawian Torchała, zmodyfikowała swoją strategię (rozszerza asortyment i bardziej otwiera się na produkty brandowe) i zamierza odważniej postawić na kolejne regiony Polski i duże miasta, w tym zwłaszcza Warszawę. W stolicy Aldi posiada aktualnie tylko trzy sklepy (w tym jeden uruchomiony przed kilkoma miesiącami), ale zapowiedział już otwarcie kolejnych, w innych dzielnicach.

- Faza przebudów podzielona jest na dwa etapy - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Agata Biernacka, specjalista ds. komunikacji i PR Aldiego. - Część sklepów, a dokładnie 48, przebudowaliśmy już w 2017 roku, przygotowując się do wdrożenia Aniko (nazwa nowego konceptu - red.). Od stycznia wdrażamy pełny wymiar Aniko. Do połowy lipca przebudujemy 68 sklepów - dodaje. Pozostałe placówki to siedem wskazanych wyżej sklepów oraz jeden Aldi zlokalizowany w centrum handlowym, gdzie pełna przebudowa nie jest możliwa (ale w sklepie tym i tak pojawi się większość najnowszych rozwiązań). Docelowo zatem koncept Aniko lub bardzo zbliżony do Aniko znaleźć będzie można we wszystkich 124 sklepach Aldi w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 31

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~klient ALDI 2 8 dni temu

    Czysto i porządek. Nie to co w sklepie na literę "b".

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zadowolony klient 1 22 dni temuocena: 100% 

    Ładnie wygląda.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"