REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)
We wszystkich sklepach sieci Aldi Nord wprowadzane są rewolucyjne zmiany

We wszystkich sklepach sieci Aldi Nord wprowadzane są rewolucyjne zmiany (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Nowy koncept sklepu Aldi, opracowany w 2017 r. w Niemczech, zadebiutował na polskim rynku. Został on wdrożony w czterech sklepach dyskontowej sieci, które działały już wcześniej, a w ostatnim czasie przeszły gruntowny remont. Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl odwiedziła jedną z tych placówek. Jak ustaliliśmy, modernizacja sklepów Aldiego w Polsce przebiegnie w bardzo szybkim tempie - zakończy się bowiem już w połowie lipca br.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Przypomnijmy, że wdrożenie nowoczesnego konceptu w Polsce w pierwszym kwartale 2018 r. zapowiadała w listopadzie minionego roku Serra Schlesinger z niemieckiej centrali Aldi Nord, poproszona o komentarz w tej sprawie przez nasz portal. Wówczas nie było jeszcze pewne, który z polskich sklepów przejdzie remont jako pierwszy. Ostatecznie padło na placówkę w Gliwicach (zlokalizowaną przy ul. Ks. Marcina Strzody), która została reotwarta 10 stycznia.

Pięć dni później uruchomiony po remoncie został sklep w Łodzi (ul. Puszkina), a 24 stycznia nowy koncept Aldiego zadebiutował w Warszawie (Al. Krakowska) i Wrocławiu (ul. Powstańców Śląskich). Jak wynika z naszych informacji, jeszcze w tym tygodniu reotwarte zostaną kolejne trzy sklepy Aldi: w Bytomiu (ul. Wrocławska), Wrocławiu (ul. Szybowcowa) i Warszawie (ul. Radzymińska).

Wielki plan inwestycyjny

Nowy koncept Aldiego, określany mianem Aniko, zrywa z minimalizmem wystroju znanym ze starszych sklepów sieci. Zmiana układu alejek, nowoczesny design, wykorzystanie większej liczby kolorów oraz drewnianych elementów wyposażenia, czytelniejsze oznaczenia działów, jaśniejsze oświetlenie - to wszystko sprawia, że Aldi zmienia się nie do poznania. Podczas wizyty w sklepie odnosi się wrażenie, że nastąpił ważny etap w ewolucji sieci od typowego hard dyskontu w kierunku supermarketu.

Wdrażanie nowego konceptu sklepu to element gigantycznego planu inwestycyjnego ogłoszonego przez Aldi Nord w połowie minionego roku. Sieć zapowiedziała, że przeznaczy aż 5 mld euro na modernizację wszystkich swoich sklepów oraz budowę nowych. W samych tylko Niemczech wszystkie dyskonty firmy powinny przejść metamorfozę do końca tego roku. Zmiany przeprowadzone zostaną w bardzo szybkim tempie, remontowanych będzie ok. 25-30 placówek tygodniowo.

Podobna rewolucja wydarzy się w sklepach Aldiego w Polsce, których jest 124 (głównie w zachodniej i południowej części kraju). Sieć, której polskim oddziałem od września 2017 r. zarządza nowy dyrektor generalny, Oktawian Torchała, zmodyfikowała swoją strategię (rozszerza asortyment i bardziej otwiera się na produkty brandowe) i zamierza odważniej postawić na kolejne regiony Polski i duże miasta, w tym zwłaszcza Warszawę. W stolicy Aldi posiada aktualnie tylko trzy sklepy (w tym jeden uruchomiony przed kilkoma miesiącami), ale zapowiedział już otwarcie kolejnych, w innych dzielnicach.

- Faza przebudów podzielona jest na dwa etapy - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Agata Biernacka, specjalista ds. komunikacji i PR Aldiego. - Część sklepów, a dokładnie 48, przebudowaliśmy już w 2017 roku, przygotowując się do wdrożenia Aniko (nazwa nowego konceptu - red.). Od stycznia wdrażamy pełny wymiar Aniko. Do połowy lipca przebudujemy 68 sklepów - dodaje. Pozostałe placówki to siedem wskazanych wyżej sklepów oraz jeden Aldi zlokalizowany w centrum handlowym, gdzie pełna przebudowa nie jest możliwa (ale w sklepie tym i tak pojawi się większość najnowszych rozwiązań). Docelowo zatem koncept Aniko lub bardzo zbliżony do Aniko znaleźć będzie można we wszystkich 124 sklepach Aldi w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 35

  • 29
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~klient ALDI 2 8 miesięcy temuocena: 100% 

    Czysto i porządek. Nie to co w sklepie na literę "b".

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zadowolony klient 1 8 miesięcy temuocena: 100% 

    Ładnie wygląda.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony