REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Mieszanka (14-17.10.2018)

(fot. pixabay.com)

Zwyczaje konsumenckie dotyczące wyboru produktów śniadaniowych zmieniają się równie dynamicznie jak styl życia konsumentów. Segment produktów dla dzieci jest szczególnie wymagający – z jednej strony produkt musi spełnić wymagania rodziców, z drugiej zaś być wystarczająco interesujący dla młodego odbiorcy.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Chociaż preferencje konsumentów szybko ewoluują, Polacy pozostają dość tradycyjnym społeczeństwem. Klasyczna kajzerka lub bochenek pszennego chleba musi się znaleźć w koszyku sklepowym. Jednocześnie, jak wskazuje Michał Kruk, dyrektor sprzedaży w firmie Dan Cake Polonia, widać wyraźny wzrost zainteresowania produktami innowacyjnymi i nawiązującymi do starych receptur oraz tradycji piekarniczych, używa się np. mąki orkiszowej lub graham do wypieku pieczywa. – Czynnikiem stale zyskującym na znaczeniu jest wygoda oraz łatwość użycia produktu i płynąca z tego oszczędność czasu. W połączeniu z bezpiecznym składem, ograniczonym tylko do niezbędnych składników, i brakiem konserwantów przesądza to o rosnącym znaczeniu wyrobów pakowanych o dłuższym terminie przydatności – podkreśla nasz rozmówca.

Kochamy kanapki

Dla wielu konsumentów najwygodniejszym wyborem jest pieczywo tostowe. – Możemy je jeść na zimno jako bazę do kanapek lub na ciepło po podgrzaniu w tosterze lub zapieczeniu z jajkiem na patelni. Podobnie jest z pieczywem do domowego odpieku, które świetnie sprawdza się podczas leniwych weekendowych śniadań, kiedy mamy ochotę na pachnący i ciepły wypiek, nawet wtedy, kiedy sklepy są zamknięte – komentuje Michał Kruk. – Wielbicielom śniadań na słodko proponujemy bułeczki mleczne w wygodnych woreczkach zawierających 10 sztuk. W tym roku wspólnie z firmą Mlekovita przygotowaliśmy nową odsłonę produktu znanego milionom konsumentów. W składzie bułeczek znajdziemy aż 21% odtłuszczonego mleka Mlekovity – dodaje.

Maślana margaryna

Pieczywo trzeba czymś posmarować. W tym kontekście warto odnotować, że we wrześniu startuje kampania produktowa i wizerunkowa sztandarowego produktu ZT Bielmar – margaryny Śniadaniowa Klasyczna. Marka otrzyma wsparcie wizerunkowe w postaci 600 tablic bilboardowych rozmieszczonych na terenie całej Polski, w prasie oraz w mediach społecznościowych. W punktach sprzedaży produkty otrzymają wsparcie w postaci materiałów POS, gazetek handlowych oraz różnorodnych działań promocyjnych. Dodatkowo linia margaryn marki Śniadaniowa została poszerzona o kolejne nowe produkty Śniadaniowa Maślany Smak, Śniadaniowa o smaku Wiejskiego Masła oraz Śniadaniowa o smaku Solonego Masła.

Prawdziwe parowki

Bez wątpienia w ostatnich latach Polacy zmienili nawyki żywieniowe. Dziś śniadanie, oprócz potrzeby zaspokojenia porannego głodu, ma nam dać poczucie dobrze rozpoczętego dnia. – Przyjemność jedzenia oraz wysoka jakość produktu i jego pożywność to główne czynniki decydujące o tym, co wyląduje w śniadaniowym koszyku zakupowym. W przypadku parówek, które są w czołówce najpopularniejszych produktów zaliczających się do tej kategorii, oprócz jakości, smaku i pożywności liczą się także wygoda i funkcjonalność – mówi Tomasz Tarczyński, dyrektor działu marketingu w firmie Tarczyński. Dodaje, że te oczekiwania są ściśle powiązane z zachodzącą zmianą trybu życia konsumentów. – Dziś klient ma sprecyzowane oczekiwania w stosunku do produktu. Dlatego nasze parówki z szynki o najwyższej na rynku mięsności wynoszącej 95%, a także parówki z fileta z kurczaka i z fileta z indyka, które w konsumenckiej ocenie smaku zyskują najwyższe noty, często pojawiają się na stołach w porze śniadania – zaznacza.

Bezkonkurencyjny boczek

W polskich domach przyjmują się też śniadania na ciepło. Cezary Jasiński, dyrektor ds. marketingu Grupy Sokołów, zauważa, że oprócz dominujących w segmencie śniadaniowym parówek dużym zainteresowaniem cieszy się np. surowy wędzony boczek w postaci cienkich plastrów lub kostki, doskonałej do jajecznicy. – Nie można też zapominać o Polędwicy sopockiej, Szynce babuni czy Szynce włoskiej. Są to wędliny, bez których wielu naszych klientów nie wyobraża sobie dobrego śniadania. Powodem, dla którego Polacy wybierają tego typu produkty, jest nie tylko ich wysoka jakość, ale także łatwość ich podania. Nie bez powodu coraz częściej wszelkie nowości produktowe prezentowane są klientom w formie plastrowanej – komentuje Cezary Jasiński. Zwraca uwagę, że obecnie Sokołów nie ogranicza produkcji wyłącznie do mięsa i wędlin. Firma stworzyła linię „Z gruntu dobre” skierowaną do osób, które chcą urozmaicić swoją dietę, wzbogacić ją w produkty warzywne. Linia, która składa się z dwóch pasztetów warzywnych oraz trzech past, niebawem się powiększy.

Niezastąpiony nabiał

W trakcie śniadania Polacy, szczególnie dzieci i młodzież, chętniej sięgają także po produkty mleczne. – Młodsi konsumenci często nie wyobrażają sobie początku dnia bez wypicia szklanki mleka, zjedzenia jogurtu bądź serka homogenizowanego. W porze śniadania popularne są zarówno tradycyjne sery żółte i twarogowe, jak i nowe produkty takie jak nasze paluszki serowe – zarówno te oferowane w opakowaniu z czterema paluszkami, jak i w postaci pojedynczych paluszków Wypasionych – tłumaczy Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA. Ekspert dodaje, że w Polsce spożycie mleka jest jednak nadal dwa razy mniejsze niż w innych państwach unijnych, i to pomimo tego, że polskie produkty mleczne są bardzo wysokiej jakości i oferowany jest szeroki asortyment tego typu wyrobów. – Wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia. Jednym z motorów rynku są produkty specjalistyczne, innowacyjne, o właściwościach zdrowotnych – MLEKOVITA regularnie poszerza swoją ofertę w tym zakresie, szczególną wagę przykładając do sztandarowej linii produktów bez laktozy, w charakterystycznej fioletowej szacie graficznej. Potrzeby organizmu osób młodych są inne niż osób starszych, dlatego mamy specjalne serie produktów dla dzieci, w tym linię MiaMu – akcentuje Dariusz Sapiński. – Tu ważne jest także oferowanie produktów jak najbardziej naturalnych, bez barwników i konserwantów – i takie mamy w ofercie – dodaje.

Smaczne sery

Zdaniem producentów młode pokolenie jest wymagające. Dlatego, jak podkreśla Jacek Wyrzykiewicz, PR & marketing services manager w firmie Hochland Polska, wybierając ser, warto dokładnie przestudiować etykietę. – Nasze sery są pewnym wyborem, ponieważ powstają z najlepszej jakości polskiego mleka. Co więcej, sery żółte marki Hochland jako jedyne sery na polskim rynku otrzymały certyfikat VLOG – gwarantujący produkcję bez użycia technik modyfikacji genetycznej. Oznacza to, że już na etapie pozyskiwania mleka krowy są karmione paszą bez GMO – zaznacza nasz rozmówca. Dodaje, że nowa receptura i udoskonalona jakość to powody, dla których sery żółte Hochlandu są polecane przez dietetyków. Ich atutem jest to, że nie zawierają konserwantów.

Śniadanie na obiad

Według ekspertów granice pomiędzy posiłkami i ich funkcją w ciągu dnia coraz bardziej się zacierają. Samo śniadanie jemy o różnych porach. Dla niektórych dopiero posiłek w porze obiadowej jest pierwszym w ciągu dnia. – Producenci żywności powinni oferować wyroby wartościowe i dostarczające energii, zawierające tylko niezbędne składniki – diagnozuje Wiktor Kowalski, szef działu marketingu w przedsiębiorstwie Dan Cake Polonia. Podkreśla, że młodzi konsumenci szukają produktów, które będą dopasowane do ich trybu życia. To ważne, aby producenci żywności potrafili zrozumieć, jacy teraz są młodzi ludzie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gija888 2 2 miesiące temuocena: 0% 

    reklama reklama reklama.....masakra jak na WH

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~max 1 2 miesiące temuocena: 0% 

    bardzo nierzetelny tekst - najwyraźniej artykuł sponsorowany

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony