REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Rosyjski Lukoil zdecydował się otworzyć sklepy Carrefour Express na większości swoich stacji w Polsce. Dla francuskiej sieci to drugie podejście do działalności na stacjach benzynowych, a celem są nie tylko zmotoryzowani klienci.
REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)
Kierowcy kupujący paliwo nie muszą stać w kolejce  razem z osobami robiącymi wyłącznie zakupy spożywcze

Kierowcy kupujący paliwo nie muszą stać w kolejce razem z osobami robiącymi wyłącznie zakupy spożywcze

Największy europejski detalista pierwsze sklepy convenience na stacjach benzynowych w Polsce uruchomił blisko dwa lata temu. Wtedy było to 10 placówek, które działały w kooperacji z BP, a Brytyjczycy dopuszczali powstanie placówek z logo Carrefoura na wszystkich swoich stacjach nad Wisłą. Testy nie przebiegły najwyraźniej pomyślnie, bo w listopadzie ub.r. firmy poinformowały o zakończeniu współpracy. W tym samym miesiącu ruszył pierwszy sklep Carrefour Express na stacji Lukoil, a wkrótce dołączyły do niego cztery kolejne. Testy trwały do połowy br. i wypadły lepiej niż obiecująco.

Przetestowane w Belgii

– Nasze testowe stacje po otwarciu sklepów Carrefour Express odnotowywały dwukrotny, a niektóre nawet trzykrotny, wzrost liczby klientów – poinformował Bulat Subaev, dyrektor Lukoil na Europę Środkową i kraje Beneluksu. Obie firmy z sukcesem współpracują już w Belgii. Czemu więc w Polsce Francuzi na początku zaproponowali kooperację BP? – Nie mam w zwyczaju mówić o swoich byłych w towarzystwie swojej obecnej – żartobliwie ucina spekulacje na ten temat Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska. Sklepy convenience otwierane są na stacjach Lukoil na zasadzie franczyzy. – To taki sam franczyzobiorca, jak każdy inny, ale ze względu na skalę i profil działalności, traktowany trochę inaczej – tłumaczy Vincent. Obecnie Carrefour Express działa na co piątej stacji Lukoil w Polsce (w sumie na 22), w kilku województwach. W samej Warszawie uruchomiono sześć takich punktów.

Osiedlowy market czynny przez cały rok

Modelowa placówka Carrefour Express funkcjonuje na stacji Lukoil przy ul. Połczyńskiej (obrzeża Warszawy). Na sali sprzedaży o powierzchni 180 mkw. znalazło się blisko 2000 SKU. – Nie wszędzie dysponujemy tak dużymi placówkami, więc w przypadku niektórych punktów portfolio produktów proponowanych klientom może być węższe nawet o jedną czwartą – informuje Piotr Żuromski, dyrektor sprzedaży Lukoil Polska. Na wszystkich stacjach ma być oferowany ten sam podstawowy asortyment, ale na mniejszych klienci będą mieć do wyboru mniej wariantów w poszczególnych kategoriach. Nigdzie nie zabraknie jednak warzyw i owoców, nabiału, pieczywa oraz paczkowanych wędlin. – To pierwsze placówki handlowe na stacjach paliw w Polsce z tak dużym wyborem artykułów świeżych. Równocześnie nie zrezygnowano z podstawowych produktów motoryzacyjnych dostępnych na stacjach, a także z punktu gastronomicznego oferującego kawę i hot dogi – opisuje Marek Witka, dyrektor ds. operacyjnych franczyzy Carrefour Polska. I dodaje: – Nie nastawiamy się wyłącznie na zmotoryzowanych klientów, ale również na okolicznych mieszkańców, którzy mogą traktować te sklepy jako placówki osiedlowe, czynne całodobowo i przez okrągły rok. Asortyment jest dostosowywany do lokalizacji – inaczej będzie skonstruowana półka w sklepie w mieście, a inaczej w działających przy trasie przelotowej na prowincji.

Ceny zależne od lokalizacji

Rozwiązaniem wyróżniającym sklepy Carrefour Express na stacjach Lukoil jest tzw. strefa Drive, znajdująca się przy wejściu. Umieszczono tam produkty w opakowaniach zbiorczych – m.in. wody oraz napoje oferowane z myślą o zmotoryzowanych klientach, którzy chcieliby zrobić większe zakupy do domu. – Ludzie pracują coraz dłużej i na zakupy chcą poświęcać jak najmniej czasu. Dlatego połączenie funkcji sklepu spożywczego i stacji benzynowej zaowocowało takim sukcesem – uważa Bulat Subaev. Lukoil posiada obecnie w Polsce 115 stacji, a sklepy Carrefoura zostaną otwarte na większości z nich. Nie na wszystkich, bo w niektórych lokalizacjach, np. poza dużymi miastami, mogą nie mieć wystarczająco dużo klientów. Ceny w każdej placówce będą ustalane indywidualnie, po wzięciu pod uwagę otoczenia konkurencyjnego. Powinny być niższe niż zwyczajowo na stacjach benzynowych, które potrafią narzucać na produkty spożywcze 100 proc. marży i więcej. 

(SSZ)


Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (130) Listopad - Grudzień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony