REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 2 z 3
REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Wszystkie czynności wykonywane przez klientów w sieci, począwszy od sposobu płatności, który wybierają przy transakcjach, poprzez decyzję o wyborze konkretnego wariantu towaru, aż po porzucone, wirtualne koszyki zakupowe („porzucone koszyki”), są dla przedsiębiorców zajmujących się handlem detalicznym źródłem cennych informacji. Kadra kierownicza oraz menadżerowie powinni mieć do nich dostęp, aby móc uzyskać kompletny obraz sytuacji i przekrojowy pogląd na wyniki sprzedaży. Na ich podstawie są w stanie podejmować właściwe decyzje odnośnie asortymentu wprowadzanego do sklepów, wyboru dostawcy, wysokości cen itp. Analizując stany magazynowe, mogą ocenić, które produkty, kiedy i w jakich ilościach zamawiać czy wreszcie – jak zarządzać zwyczajami i oczekiwaniami klientów.

Duże możliwości

Systemy analizy biznesowej zazwyczaj pozwalają na monitorowanie danych z uwzględnieniem różnych poziomów szczegółowości (kanał, region, przedział czasowy, kategoria artykułu itp.), co umożliwia interpretowanie wyników i dokonywanie świadomych decyzji na podstawie różnorodnych raportów, ukazujących bieżące trendy dotyczące sprzedaży i zasobów.

Konsekwencją integracji systemów jest możliwość dalszej automatyzacji poszczególnych procesów, które są realizowane w przedsiębiorstwie przez różne działy odpowiedzialne m.in. za płatności i zamówienia, zarządzanie rabatami czy magazynowanie i logistykę. Przykładowo, gdy klient kupi jakiś artykuł w e‑sklepie, zamówienie trafia automatycznie z internetowej platformy handlowej do systemu zarządzania zamówieniami. W kolejnym etapie przechodzi do systemu zarządzania magazynami, co rozpoczyna proces logistyczny, czyli kompletację, pakowanie i transport zamówionych artykułów oraz przygotowanie odpowiednich dokumentów. Proces kończy się na wysyłce i dostarczeniu zamówienia do klienta. Informacje o tym również trafiają do systemu ERP – planowania zasobów przedsiębiorstwa (ang. Enterprise Resource Planning).

– Aby wykorzystać potencjał drzemiący w danych generowanych przez systemy ERP, niezbędny jest moduł do analityki biznesowej. Na podstawie zebranych informacji system jestw stanie opracować raport, w którym znajdą się informacje o zachowaniach, schematach zakupowych oraz upodobaniach klientów, a także przygotować spersonalizowane oferty i promocje na dane artykuły, w czasie preferowanym przez kupujących. Dodatkowo rozwiązanie do analizy biznesowej identyfikuje najważniejszych klientów i metody ich zachowania, a także sprawdza, kto i w jaki sposób wpływa na ich zakupowe decyzje – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes i dyrektor Sektora ERP w firmie Comarch.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony