REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. Visa)

62 proc. polskich konsumentów jest gotowych korzystać podczas zakupów z uwierzytelnienia biometrycznego zamiast posługiwać się hasłem – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Visa.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Polscy konsumenci są bardziej zainteresowani płatnościami biometrycznymi, gdyż postrzegają je jako bezpieczniejsze od tradycyjnych metod. 92 proc. badanych uważa, że rozpoznawanie odcisków palców jest najbezpieczniejszą formą uwierzytelniania płatności. Skanowanie oka respondenci wymieniali w drugiej kolejności (89 proc. wskazań). Wygoda jest również ważnym kryterium zachęcającym do stosowania biometrii - aż 55 proc. użytkowników kart zrezygnowało z zakupu online z powodu zapomnianego hasła.

Wykorzystywanie danych biometrycznych będzie się coraz bardziej upowszechniać, zważywszy na wymagania dotyczące silnego uwierzytelnienia klienta (SCA), wynikające z dyrektywy PSD2, regulującej rynek usług płatniczych. Rozporządzenie nakłada na banki obowiązek dokonywania dokładniejszej kontroli płatności internetowych, aby potwierdzić, że przeprowadza je rzeczywisty posiadacz karty. Uwierzytelnianie biometryczne (potwierdzenie tożsamości użytkownika) na zarejestrowanym urządzeniu z dostępem do Internetu (potwierdzenie sprzętu należącego do danej osoby), jest uznawane za metodę podwójnej weryfikacji.

Poza tym, że posiadacze kart nie zawsze pamiętają swoje hasła podczas zakupów w sieci, badanie wskazało także na potencjalne zagrożenia, takie jak możliwość kradzieży danych lub tożsamości czy inne oszustwa. Co dziesiąty kupujący online w Polsce używa tego samego hasła do wszystkich swoich kont, co może narazić go na wiele ataków w sytuacji uzyskania hasła przez hakera.

Jednorazowe kody dostępu są jednym z rozwiązań pozwalających uniknąć konieczności zapamiętywania wielu haseł, jednak 50 proc. konsumentów obawia się zablokowania konta po wielu nieudanych próbach dokonania zakupu przy wykorzystaniu tego rodzaju zabezpieczenia.

Biometria postrzegana jest jako rozwiązanie szybsze (73 proc.) i łatwiejsze w użyciu (76 proc.)
w porównaniu z posługiwaniem się hasłem. Choć technologia jest jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, wiele osób w Polsce miało styczność z jakąś formą uwierzytelnienia biometrycznego, np. 63 proc. konsumentów korzystało z technologii rozpoznawania odcisku palca.

– Polacy są otwarci na powszechne stosowanie rozwiązań biometrycznych, zwłaszcza rozpoznawania twarzy. Jak wynika z badań Visa, zdecydowana większość badanych (96 proc.) słyszała o tej metodzie, a prawie jedna trzecia przynajmniej raz z niej korzystała. Aż 73 proc. respondentów chciałoby w przyszłości korzystać z tej formy uwierzytelniania płatności, gdyż uważają ją za bezpieczniejszą od większości tradycyjnych metod (78 proc. konsumentów) – podkreśla Jakub Grzechnik, head of product CEE, Visa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony