REKLAMASMOLAR (GSK) - baner główny

(fot. ŁR)

Zdaniem ekspertów polskie sieci handlowe, takie jak m.in. Piotr i Paweł, Stokrotka, Mila i Polomarket, będą brać aktywny udział w konsolidacji rynku – czytamy na Forsal.pl.

Analitycy wskazują, że rentowność obecnych w Polsce sieci spożywczych nie jest na tyle wysoka, aby przy takim poziomie konkurencji wszyscy byli w stanie utrzymać się na rynku. Forsal.pl podaje dla przykładu rentowność netto segmentu detalicznego w grupie Emperia, który obejmuje sieć Stokrotka - w 2016 r. wyniosła 0,35 proc. Dla porównania w sieci Dino wartość ta wyniosła ok. 4,5 proc.

Tomasz Sokołowski, analityk DM BZ WBK ocenia na łamach Forsal.pl, że polski rynek będzie zmierzał w kierunku modelu, w którym kilka podmiotów będzie kontrolowało po kilka modeli handlowych pod różnymi markami. Prognozuje jednocześnie, że przejmowanie rynku przez kilka dużych wielkoformatowych podmiotów jeszcze potrwa, bo wciąż 40–50 proc. detalicznego handlu spożywczego opiera się na małych tradycyjnych sklepach.

Więcej na Forsal.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"