27.03.2021/15:22

Beata Jankowiak, szefowa marketingu Biedronki i członek zarządu Jeronimo Martins Polska, po 26 latach rozstaje się z siecią. Co się stało?

Szefowa marketingu i zarazem członek zarządu Jeronimo Martins Polska, Beata Jankowiak, po niemal 26 latach spędzonych w Biedronce żegna się z siecią. Menedżerka nie ujawnia, w jakim miejscu będzie się dalej toczyć jej kariera. Jednocześnie warto zastanowić się nad powodami odejścia „żelaznej damy polskiego handlu” z Biedronki.

Członkiem zarządu i dyrektorem marketingu w JMP Jankowiak została 1 lutego 2019 r. Karierę w sieci Biedronka zaczęła w kwietniu 1995 r., od kiedy to sprawowała funkcję menadżera ds. zakupów, a następnie managera sieci dostaw.

W roku 2000 awansowała na stanowisko dyrektora sieci dostaw. Od 2010 roku pełniła w Jeronimo Martins Polska funkcję dyrektora handlowego.

W lutym 2019 r., gdy Jankowiak awansowała do zarządu JMP, proszący o anonimowość uznany ekspert rynku handlowego skomentował to w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl w następujący sposób: "Jeśli firma idzie na wojnę - a Beata jest znana twardych negocjacji z pozycji siły - to właściwy człowiek na właściwym miejscu".

Ówczesne przejście Jankowiak ze stanowiska związanego z zakupami, na stanowisko szefowej marketingu, odczytywane było jako potencjalne zaostrzenie kursu wobec domów mediowych i firm reklamowych, z którymi współpracuje Biedronka.

Teraz, żegnając się z Biedronką, Beata Jankowiak wskazuje, że po przygodzie z JMP "pozostaną piękne wspomnienia". - To nie była dla mnie tylko praca, to była moja pasja, miłość, moje życie. Dziękuję wszystkim, których dane mi było spotkać na mojej drodze, uczyć się od nich, poznawać, doświadczać" - napisała.

- Dziękuję panu Pedro Soares dos Santos za to, że zawsze mnie wspierał, dawał możliwości rozwoju, wierzył we mnie. Wszystkim moim szefom za to, że mogłam się od nich uczyć, choć pewnie nie zawsze było im ze mną lekko. Moim koleżankom i kolegom, partnerom handlowym, wszystkim fantastycznym ludziom, których dane mi było poznać dzięki mojej pracy. Może kiedyś powstanie książka o pasjonatach, zafascynowanych budowaniem i tworzeniem? Tyle pięknych historii o powstawaniu firm dane mi było usłyszeć i poznać - zasugerowała Beata Jankowiak.

Dlaczego „żelazna dama polskiego handlu” – jak Beatę Jankowiak nazywa wielu przedstawicieli dostawców oraz kolegów z pracy w Biedronce zdecydowała się odejść z firmy, z którą związana była niemal przez całe życie zawodowe? Pojawiają się dwie relacje, które warto przytoczyć.

Pierwsza – bardziej oficjalna - wskazuje, że szefowa marketingu Biedronki, po tak wielu latach niezwykle intensywnej pracy dla Jeronimo Martins Polska po prostu poczuła się zmęczona i zdecydowała, że jest to odpowiedni moment, aby trochę zwolnić, odpocząć i zastanowić się nad tym w jaki sposób chciałaby funkcjonować i wykorzystać swoje doświadczenie i wiedzę w przyszłości.

Jednocześnie wielu ekspertów wskazuje, że odejście menedżerki z tak dużym stażem może wiązać się z karą ponad 720 mln zł nałożoną kilka miesięcy temu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na właściciela sieci Biedronka, a "ktoś" w ramach korporacji musiał odpowiedzieć za zaistniałą sytuację. Oficjalnie nikt tego jednak nie potwierdza, co nie powinno dziwić.

W tym kontekście warto podkreślić, że choć analizowany przez UOKiK okres dotyczył lat 2018-2020, to menedżerka niemal od początku 2019 r. nie była już szefową działu handlowego, lecz skupiała się na zupełnie innym obszarze działalności - marketingu. Warto także dodać, że znaczną część odpowiedzialności za tworzone umowy ponosi także dział prawny spółki.

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej 3150 sklepów ponad 1100 miejscowości. Sieć Biedronka, obecna na polskim rynku od ponad 20 lat, współpracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi. Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ponad 70 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Negocjator bez użycia siły 01.04.2021

    ... nie była już szefową działu handlowego, lecz skupiała się na zupełnie innym obszarze działalności - marketingu.....
    Dobre!
    Życzymy szanownej pani zdrowia, pomyślności i... dużo więcej pokory. Negocjacje z poziomu siły nie dodawały honoru. Wręcz przeciwnie. Jak zaczynasz - tak kończysz, mawiają.

  • Borewicz 28.03.2021

    Można by snuć opowieści niczym aktorzy po łódzkiej filmówce. Ale... zdrowia i spokoju.

  • Santos 27.03.2021

    Ktoś w końcu musiał odpowiedzieć za kary nałożone przez UOKiK.

  • Nikos 27.03.2021

    Ktoś beknął w końcu za retro itp

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także