10.04.2024 / 18:20
StoryEditor

Auchan sprzeda tajemniczą zawartość 7 tys. wózków sklepowych. Co można znaleźć w wózkach niespodziankach?

Auchan zaoferuje klientom wózki z nieznaną zawartością (Shutterstock)
Auchan już drugi raz przygotuje do sprzedaży „tajemnicze wózki”. Sieć handlowa zaplanowała sprzedaż po okazyjnych cenach 7 tys. koszyków wypełnionych produktami przemysłowymi. Pilotaż tej promocji okazał się takim sukcesem, że 100 przygotowanych wózków sprzedało się w ciągu 40 minut.

Auchan rozszerza skalę działania akcji „tajemniczy wózek” na całą Polskę, ponieważ jej edycja przeprowadzona testowo w ub. miesiącu okazała się strzałem w dziesiątkę.

Polacy lubią paczki niespodzianki

– Z pilotażem akcji Tajemniczy wózek, jako pierwsi w Polsce, wystartowaliśmy już 8 marca br. z okazji Dnia Kobiet, w hipermarkecie Auchan w Płocku. Przygotowaliśmy wówczas 100 wózków, które zawierały łącznie ponad 1000 produktów. Akcja spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem konsumentów - wszystkie wózki zostały sprzedane w rekordowym czasie 40 minut! – mówi Frederic Valet, dyrektor Marketingu w Auchan Retail Polska.

Dodaje, że najszybciej sprzedały się wózki o najwyższej wartości. –  Po tak dobrym przyjęciu tej inicjatywy zdecydowaliśmy się na rozszerzenie akcji na całą Polskę – zapowiada. 

Auchan przygotował w sumie 7 tys. koszyków niespodzianek o zróżnicowanej wartości. Ich sprzedaż rozpocznie się w piątek, 12 kwietnia we wszystkich 70 hipermarketach sieci. Każdy z koszyków będzie zawierał wybór różnorodnych artykułów przemysłowych, za które klienci zapłacą 1/3 ich ceny. Akcja zaplanowana jest od godziny 13:00 do wyczerpania zapasów.

Sposób na sprzedaż produktów przemysłowych

W wózkach znajdą się różnorodne artykuły przemysłowe, takie jak produkty małego AGD, dekoracje i tekstylia domowe, artykuły ogrodnicze, zabawki, sprzęt sportowy, produkty do majsterkowania i wiele innych. Zawartość wózków jest niespodzianką dla klientów, a ich wartość wynosi odpowiednio 300 zł, 400 zł i 500 zł. Każdy z nich można kupić z rabatem co najmniej 66 proc.

Już teraz Auchan deklaruje, że akcja „tajemniczy wózek” wejdzie na stałe do kalendarza działań promocyjnych polskiego oddziału sieci. Aby jeszcze bardziej nagłośnić promocję, detalista zaplanował szeroko zakrojoną kampania promocyjną uwzględniającą komunikację digital, współpracę z influencerami oraz reklamy radiowe.

Nowy trend promocyjny w Polsce?

Paczki niespodzianki stają się sposobem na sprzedaż produktów hipermarketowych, które cieszą się niespecjalnym powodzeniem. Wabikiem na klienta jest niższa cena i dreszczyk emocji. W końcu nie wiadomo, co będzie znajdować się w koszyku.

Tego samego dnia, kiedy Auchan wystartuje ze sprzedażą zawartości swoich koszyków, podobną promocję wprowadzi Carrefour w Polsce. Wózki z nieznaną zawartością pojawią się w 20 hipermarketach sieci.

23.10.2025 / 00:07
StoryEditor
Wiemy ile na retail mediach mogą zarobić sieci handlowe w Polsce?
Neon ”Małgosia”, który przez lata zdobił sklep w przyziemiu kamienicy przy ul. Toeplitza 2, wrócił na swoje pierwotne miejsce dzięki zaangażowaniu zespołu Żabki, franczyzobiorcy Krzysztofa Liegmanna

W ub.r. polski segment retail mediów urósł o ok. 30% rdr. Tegoroczny wzrost powinien osiągnąć 20-30%. W 2025 roku szacowana wartość rynku w Polsce wyniesie ok. 1,6-1,8 mld zł. Jego udział w całym torcie reklamowym będzie stopniowo rosnąć wraz z przesuwaniem budżetów z innych kanałów.

W 2026 roku retailerzy zaczną mocniej inwestować w in-store, a prawdziwy skok nastąpi w 2027 roku, gdy rynek zyska dojrzałe case studies i twarde benchmarki inkrementalności. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.11.2025 / 11:02
StoryEditor
Jak Polacy kupują w internecie? Marketplace’y dominują w e-commerce
Jak kupują Polacy kupują w internecie? Marketplace’y dominują w e-commerce (fot. Shutterstock)

Nowe dane z raportu "Customer Journey 2025" pokazują, że sposób, w jaki Polacy kupują online, dynamicznie się zmienia. Coraz więcej osób zaczyna swoje poszukiwania produktów od platform handlowych, a decyzje zakupowe zapadają szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Jakie czynniki wpływają na rosnącą dominację marketplace’ów i które kategorie produktów notują największe wzrosty?

Według raportu "Customer Journey 2025. Poszukiwanie i zakup produktów online" opracowanego przez agencję Minds&Roses na zlecenie Allegro, 45 proc. kupujących rozpoczyna swoją śc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. listopad 2025 07:15