29.03.2017/08:41

Brodr. Jorgensen oddaje zarządzanie Kosmeterią właścicielom drogerii

Zgodnie z decyzją, która zapadła 23 marca br., Brodr. Jorgensen rezygnuje z roli operatora sieci Kosmeteria – Eksperci Urody i oddaje zarządzanie nią właścicielom sklepów, członkom sieci. Właściciele sklepów, poprzez własną reprezentację, będą zarządzali budżetem Kosmeterii. Całość wypracowanego budżetu Kosmeterii będzie przeznaczona na obronę interesów oraz pozycji indywidualnych sklepów zrzeszonych w Kosmeterii.

Zmiana formuły sieci, jak ocenia Brodr. Jorgensen, daje szansę lepszego rozwoju sklepów niż to było do tej pory i pomija pośrednika pomiędzy dostawcami produktów a ich odbiorcami. Ponadto Brodr. Jorgensen, który jest producentem i import_erem kosmetyków, przestaje być barierą w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy producentami a siecią. Do tej pory był postrzegany przez innych dostawców jako konkurent.  – Spodziewamy się, że taka zmiana będzie miała bardzo korzystny wpływ na budżet Kosmeterii, co przełoży się na więcej działań marketingowych, budujących traffic konsumencki w sklepach. Chcemy, żeby członkowie sieci mogli w pełni poczuć się jej właścicielami  i wiedzieli, że jakiekolwiek pieniądze, które wypracują, tylko przez nich będą wydawane i tylko na to, co będzie najlepsze dla nich w danym momencie. Opieramy się na doświadczeniach sieci Matas w Dani, która właśnie dzięki takiemu podejściu zbudowała silną i umiejącą oprzeć się konkurencji sieć sklepów – mówi Krzysztof Rejman, dyrektor sieci Kosmeteria – Eksperci Urody.

Rada sieci wyznaczyła Jerzego Kwiatkowskiego, członka rady sieci i właściciela drogerii Renata w Polkowicach, na osobę odpowiedzialną za doprowadzenie do zmiany formuły działania organizacji. Będzie on współpracował ze wszystkimi członkami rady sieci oraz aktualnym zarządem Kosmeterii.  

Nowa formuła prawna i organizacyjna, w ramach której będzie funkcjonowała Kosmeteria, będzie gotowa do przedstawienia wszystkim członkom sieci na początku maja br. – Wierzymy, że szersza konsolidacja niezależnych sklepów na rynku kosmetycznym w Polsce dostaje mocny impuls, i to, co było niemożliwe przy udziale operatorów poszczególnych sieci franczyzowych, może stać się faktem, z pominięciem ich udziału – podsumowuje Krzysztof Rejman.

Jednocześnie rada sieci Kosmeteria podjęła decyzję o kontynuowaniu współpracy z firmą Ambra z Czechowic-Dziedzic (Grupa Eurocash). Przypomnijmy, że w marcu 2016 r. Ambra przejęła funkcję kluczowego dystrybutora dla sklepów Kosmeterii oraz dostawcy oferty gazetkowej i promocyjnej.  Do tej pory to przez Ambrę producenci rozliczali swoje inwestycje marketingowe w Kosmeterię, np. promocje w gazetkach.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.