Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

29.04.2024 / 10:05
StoryEditor

Biedronka tworzy Party Express. Dyskontowa sieć z nowym pomysłem na sprzedaż alkoholu [NASZ NEWS]

Party Express to usługa uruchomiona przez Biedronkę na platformie Glovo (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Party Express - tak nazywa się nowy q-commerce‘owy projekt Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki. Usługa rozwijana wspólnie z Glovo podobna jest do Bieku, tyle że koncentruje się na asortymencie "imprezowym": alkoholu, innych napojach i przekąskach.

Party Express wystartował w największych polskich miastach. Zamówienia z tego wirtualnego sklepu Biedronki możliwe są przynajmniej w pięciu miastach, w których działa już Biek: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku oraz Łodzi. Na liście brakuje, przynajmniej na razie, Wrocławia - to jedyne miasto, w którym bardziej kompleksowa z dwóch usług q-commerce Biedronki jest obecna, a nie ma Party Expressu.

Alkohol nawet w kwadrans

Zamówienia z Party Expressu dostarczane są przez kurierów Glovo w kilkadziesiąt minut. Biedronka w e-sklepie pod tą nazwą sprzedaje piwo, wino, wódkę, whisky i inne alkohole, napoje bezalkoholowe, soki i wodę, dodatki do drinków, chipsy i przekąski. Ofertę spożywczą uzupełniają: sushi oraz produkty do szybkiego przygotowania w domu, takie jak pizza, zapiekanki, sajgonki czy pierogi. W Party Expressie dostępny jest również węgiel do grilla i akcesoria takie jak tacki do grillowania, kubki, talerze papierowe, kostki lodu czy zapalniczki.

Sprzedawcą produktów formalnie jest spółka Jeronimo Martins Polska. Produkty kompletowane są w tzw. dark store‘ach i dostarczane przez klientów Glovo. Asortyment Party Express w znacznym stopniu pokrywa się z tym, co było już dostępne w ramach usługi Biek.

Nowy twór JMP korzysta nawet z tego samego regulaminu, co Biek. Wyższe są natomiast koszty dostawy i limit, poniżej którego do zamówienia doliczana jest dodatkowa opłata. Dostawy z Party Expressu realizowane są codziennie, również w dni wolne od pracy, nawet do godz. 2 w nocy (w niektórych miastach krócej).

Teoretycznie Party Express to tylko odrębny, wirtualny szyld, który ma pomóc w zdobyciu dodatkowych klientów. Część z nich pewnie nawet nie zorientuje się, że robi zakupy online w Biedronce.

Warto przypomnieć, że Biedronka już od dłuższego czasu ma na Glovo "nakładkę" na swój podstawowy sklep internetowy na tej platformie - usługa nazywa się Piwniczka Biedronki, a asortymentem bardzo przypomina Party Express. Jednak nazwa projektu jednoznacznie wskazuje klientom, gdzie robione są zakupy. Inna różnica polega na tym, że zamówienia z Piwniczki Biedronki dowożone są przez kurierów Glovo nie z dark store‘u, lecz ze stacjonarnego sklepu Biedronki.

Coraz więcej e-sklepów Biedronki

Uruchomienie Party Expressu to kolejna już inicjatywa Biedronki w obszarze sprzedaży internetowej. Przypomnijmy, że dyskontowa sieć zaczynała od prostego e-sklepu na platformie Glovo, z zamówieniami kompletowanymi w fizycznych sklepach. Ta usługa dostępna jest dziś w ponad 70 miastach.

Z czasem sieć stworzyła z tym samym partnerem q-commerce‘owego Bieka, opartego o dark store‘y, czyli niewielkie magazyny miejskie, które pozwalają na błyskawiczną realizację zamówień, w modelu on demand (15-60 minut). Biek, oferujący węższy asortyment i wyższe ceny, działa dziś w sześciu miastach.

Na tym nie koniec. W połowie lutego 2024 r. Biedronka otworzyła - także w partnerstwie z Glovo - pełnoprawny e-sklep pod adresem zakupy.biedronka.pl. Platforma oferuje 4 tys. produktów i, w odróżnieniu od wcześniejszych projektów, jest zintegrowana z programem lojalnościowym sieci oraz pozwala na korzystanie z tych samych promocji, które dostępne są w stacjonarnych Biedronkach. Nowością jest także możliwość zaplanowana dostawy w okresie czterech dni. Ten sklep internetowy dostępny jest na razie wyłącznie dla części mieszkańców Warszawy.

Biedronka rozwija e-commerce również poza kategoriami spożywczymi/FMCG. Latem 2022 r. sieć otworzyła sklep internetowy Biedronka Home z artykułami przemysłowymi (wyposażenie domu, elektronika, agd, meble ogrodowe, odzież, sprzęt sportowy, akcesoria samochodowe, zabawki dla dziecka itp.). Zamówienia obsługiwane są przez chińskiego giganta JD.com z magazynu zlokalizowanego w miejscowości Urzut k. Warszawy.

CZYTAJ TAKŻE: Ministerstwo Zdrowia udaje, że w Polsce nie sprzedaje się alkoholu przez internet. Co z nowelizacją ustawy?

17.10.2025 / 13:34
StoryEditor
Dino może wyjść za granicę i podbić małe wsie oraz miasteczka u naszych sąsiadów
Market Dino w Łodzi, przy ul. Tomaszowskiej

Dino Polska to najszybciej rozwijająca się sieć supermarketów w Polsce, szczycąca się solidnym bilansem, wysokim generowaniem przepływów pieniężnych (FCF) oraz unikalną integracją pionową za pośrednictwem Agro-Rydzyny. Pedro Goulart, analityk giełdowy, analizuje potencjał spółki i wskazuje na możliwą – w dłuższej perspektywie – ekspansję zagraniczną na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Analityk giełdowy Pedro Goulart podkreśla, że strategia rozwoju Dino Polska koncentruje się na ekspansji na obszarach wiejskich i podmiejskich, posiadaniu własnych sklepów i ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 05:01
StoryEditor
Tylko w jednej sieci koszyk zakupowy ASM poniżej 300 zł. Tanie dyskonty to już mit
Tylko w jednej sieci koszyk zakupowy ASM poniżej 300 zł. Tanie dyskonty to mit (fot. Canva)

Wrześniowe zestawienie Koszyka Zakupowego ASM SFA wskazuje, że podstawowe produkty zdrożały o ponad 5 zł w skali miesiąca. Podwyżki odnotowano w dziesięciu z trzynastu analizowanych sieci. Tylko w jednej sieci sklepów wartość koszyka zakupowego była poniżej 300 zł. W których sklepach zakupy były najtańsze?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie produktu najbardziej zdrożały we wrześniu?
  • Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła o ponad 5 zł
  • Różnice w koszykach zakupowych to niemal 140 zł
  • Któta sieć jest liderem najtańszego koszyka zakupowego?
  • Która sieć miała najdroższy koszyk zakupowy we wrześniu?

We wrześniu najbardziej rosły ceny chemii gospodarczej i kosmetyków

Według GUS, ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu 2025 r. w porównaniu z wrześniem 2024 roku wzrosły o 2,9 proc. Natomiast w stosunku do sierpnia nie zmieniły się. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA, we wrześniu średnia wartość koszyka wzrosła o ponad 5 zł (1,71 proc.) w skali miesiąca. Dane także wskazują, że wrzesień przyniósł zauważalne podwyżki w wybranych kategoriach chemii gospodarczej i kosmetyków. Najbardziej podrożały: płyn do WC (7,12 proc.) oraz szampon do włosów (5,86 proc.).

– Wrzesień przyniósł wyraźne odbicie cen po spokojniejszym sierpniu. Widać, że sieci zaczynają przygotowywać się na wzrost kosztów operacyjnych w czwartym kwartale oraz na sezon przedświąteczny. To z kolei przekłada się na droższe produkty codziennego użytku – mówi Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 08:40