19.02.2020/13:05

Ikea pierwszym na świecie detalistą, który pozwala płacić... czasem

Szwedzki gigant meblowy zapoczątkował niezwykły eksperyment. W marketach Ikea w Dubaju konsumenci mogą płacić… czasem. Im więcej czasu muszą przeznaczyć na dojazd do sklepu, tym więcej kupią za te same pieniądze – informuje Forbes.

Dubajski oddział Ikea zainicjował kampanię, która ma wpłynąć na nawyki zakupowe konsumentów i zachęcić ich do tego, by decydowali się odwiedzać markety sieci, nawet jeśli mają do nich daleko. Im dłużej potrwa ich podróż, tym większy rabat dostaną przy kasie.

Od strony technicznej kwestia jest prosta. Wystarczy włączyć w smartfonie funkcję rejestrowania trasy w aplikacji Google Maps i pokazać przy kasie wykres swojej podróży z domu do marketu.

Ikea ma nadzieję, że dzięki tej promocji zachęci klientów do częstszych odwiedzin w swoich placówkach, a także do przyjeżdżania z większych odległości. Częstsze wizyty w konsekwencji mogą przełożyć się na wydłużenie łącznego czasu, jaki klienci spędzą w marketach w ciągu kwartału czy roku, a to z kolei może przełożyć się na większe zakupy.

Inna korzyść, jaką detalista może odnieść z bardziej regularnych wizyt klientów, to utrwalenie pozytywnego wizerunku marki. Promocja została skoordynowana z uruchomieniem najnowszej placówki Ikea w Jebel Ali, powinna się więc przyczynić do szybszego spopularyzowania tego marketu.

Źródło: forbes.com

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • M. 20.02.2020

    Strasznie słabe i niezgodne z ideą less waste, którą przecież IKEA propaguje...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.