05.01.2017/11:40

Lidl Polska: Naszą strategią jest i będzie przez wiele lat „świeżość, zdrowie, naturalność”.

Na temat strategii produktowej Lidl Polska w obszarze produktów lokalnych, świeżych i convenience - mówią portalowi wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska i Robert Nagłowski, kierownik Działu Owoce i Warzywa, Lidl Polska.

Lidl „wprowadził” na półki jabłka grójeckie, czy sieć będzie zwiększać udział produktów regionalnych w swoim asortymencie?

Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska: Aktualnie Lidl generuje ponad 70 proc. obrotu w oparciu o towary pochodzące od producentów z Polski. Odestek ten zawiera w sobie zarówno produkty od dużych, wiodących firm jak i producentów lokalnych. Zależy nam na tym, aby promować polskie produkty. Spełniają one wszystkie normy jakościowe, których wymagamy podejmując współpracę z danym przedsiębiorcą. Dostępne u nas jabłka grójeckie posiadają także certyfikat unijny – Chronione Oznaczenie Geograficzne.

Warto podkreślić, że nasz kraj jest dużym producentem żywności, a my jako firmy cieszymy się że możemy uczestniczyć w rozwoju polskich firm z sektora spożywczego, wspierać je w eksporcie oraz promocji. Dzięki  współpracy z nam rozwijają się takie firmy jak: Grupa Polmlek, T. Mularski, Instanta czy Van Pure S. A. To ogromny sukces polskiej przedsiębiorczości.

Co ciekawe jako pierwsza sieć handlowa wprowadziliśmy do sprzedaży polskie wina ze Srebrnej Góry. Zamówiliśmy od producenta tyle butelek wina, ile był on w stanie nam zaoferować i sprzedaliśmy je wszystkie. Oferujemy naszym klientom polskie produkty w atrakcyjnych, niskich cenach.

Robert Nagłowski, kierownik Działu Owoce i Warzywa, Lidl Polska:  W przypadku jabłek mamy prawdziwe pole do popisu. Eksperymentujemy oferując różne ich odmiany obserwując, czego oczekują klienci. Ofertę jabłek grójeckich promujemy w prasie, telewizji oraz w naszych gazetkach. W przyszłości chcemy informować kupujących o konkretnych odmianach owoców oraz stosować większe logo z unijnym znakiem jakości.

Jabłka, to różne odmiany z Grójca posiadamy w sprzedaży od lat, jednak do tej pory były one po prostu nieoznaczone. Świadomość ich różnorodności jest wśród konsumentów znikoma. Dotyczy to z resztą całej kategorii warzyw i owoców, toteż jako sieć ogólnopolska będziemy chcieli poszerzać wiedzę rodaków w tym zakresie.

Czy Lidl będzie próbował wyjść z jabłkami grójeckimi za granicę?

Robert Nagłowski, kierownik Działu Owoce i Warzywa, Lidl Polska: Takie wyzwanie na pewno zostanie podjęte. Planujemy wysyłać próbki swojego towaru do kupców w Czechach, na Słowacji i w Niemczech. Jabłka grójeckie już eksportujemy, ale w temacie marki  jabłek certyfikowanych czeka nas jeszcze wiele pracy tutaj, na miejscu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.