Lidl rezygnuje z produktów Danone w sklepach we Francji
Sieć Lidl wycofa produkty marki Danone z półek swoich sklepów we Francji. Problemem jest to, że wyroby pod brandami Danette i Activia nie spełniają aktualnych wymogów transparentności cenowej. Produkty znikną z Lidla 15 maja – podaje retaildetail.eu.
Michel Biero, dyrektor zakupów Lidl France, tłumaczy w rozmowie z serwisem capital.fr, że we Francji weszła w życie ustawa, która zmusza detalistów do ustalania cen z uwzględnieniem kosztów produkcji ponoszonych przez rolników. – Aby obliczyć odpowiednią cenę, musimy wiedzieć, ile dokładnie mleka producent musi dostarczyć przetwórcy do produkcji jogurtu. Jednak Danone odmawia przekazania nam tych informacji – wyjaśnia przedstawiciel Lidla.
Jak podaje retaildetail.eu, decyzja sieci dyskontów nie jest dla Danone dużym problemem, gdyż dostawy do Lidla stanowią tylko niewielki procent sprzedaży koncernu. – Przyjmujemy do wiadomości oświadczenie Lidla, ale jesteśmy zaskoczeni, słysząc powody zakończenia naszej relacji biznesowej – poinformował Danone.
8