02.10.2018/14:02

Mocny wzrost sprzedaży kawy „parzonej” na zimno w Polsce

Cold brew, kawa „parzona” na zimno zanotowała tego lata kolejne rekordowe wzrosty. Według danych firmy Etno Cafe łączna sprzedaż Cold Brew by Etno Cafe w miesiącach czerwiec, lipiec i sierpień br. w porównaniu z rokiem 2017 wzrosła aż o 189 proc.

Opublikowany w lipcu raport firmy badawczej Allegra dotyczący napojów chłodzących na bazie kawy wskazuje, że wysokie temperatury przyczyniają się do wzmożonego zainteresowania tym segmentem wśród konsumentów. Pokazuje też, jak znaczący wpływ na jego popularność ma pokolenie millenialsów, znajdujących w cold brew zdrowszą, mniej kaloryczną i bardziej “instagramową” alternatywę dla energetyków i tradycyjnych napojów chłodzących.

Trend ten obecny jest także w Polsce. Swoje dane udostępniło właśnie Etno Cafe, lider rynku cold brew w naszym kraju. Firma porównała łączną sprzedaż Cold Brew by Etno Cafe przypadającą na letnie miesiące (czerwiec, lipiec, sierpień) w 2017 i 2018 roku. Okazało się, że w ciągu roku wzrosła ona aż o 189 proc.

– Wyjątkowo ciepłe lato sprzyjało wzrostowi sprzedaży naszego flagowego produktu – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Szczególne ożywienie odnotowaliśmy w czerwcu, podczas długiej fali upałów. Także w lecie Cold Brew by Etno Cafe, jako pierwsza kawa parzona na zimno, pojawił się w Lidlu, co pozwoliło tej kategorii zadebiutować w świadomości nie tylko fanów kawy, ale i ludzi nieinteresujących się na co dzień najnowszymi kawowymi trendami.

Rekordowe zainteresowanie Cold Brew tego lata pokazują też dane Google Trends. Okazuje się, że lipiec i sierpień tego roku były rekordowe, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań tej kategorii w polskim internecie.

– Już w zeszłym roku pojawiły się badania świadczące o tym, że pod względem zainteresowania segmentem cold brew Polska jest jednym z liderów w Europie. Ostatnie wzrosty świadczą o tym, że kawa „parzona” na zimno nie zwalnia u nas tempa. To pozwala patrzeć na rozwój tej kategorii produktowej na naszym rynku z jeszcze większym optymizmem – dodał Łukasz Mrowiński.

Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka i Lidl. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne. Etno Cafe dzięki synergii własnej palarnii, sieci kawiarni i browaru kawowego produkującego Cold Brew Coffee, pierwszą polską kawę „parzoną” na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji, stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.