08.12.2016/08:00

Przychody sieci Lidl rosną średnio każdego roku o 15 proc.

Lidl jest trzecim co do wielkości detalistą na polskim rynku handlowym. Operator zarządza obecnie ok. 610 placówkami i planuje otwierać w kolejnych latach ok. 30 sklepów rocznie.

Lidl to założona w Niemczech sieć sklepów dyskontowych, działająca w 26 krajach europejskich. Należy razem z Kauflandem do grupy Schwarz Beteiligungs. Obecnie Lidl bardzo mocno stawia  na promowanie marek własnych – udział w sprzedaży marek własnych  szacujemy na około 60-70 proc.

Przychody  grupy  odpowiadają 4,6 proc. wartości całego rynku FMCG i średniorocznie rosną w tempie 15 proc. Ich wielkość w 2015 r. wyniosła prawie 11,7 mld zł. W spółce marża EBITDA utrzymuje się na poziomie około 4 proc. Lidl na koniec 2015 r. posiadał 272 mln zł gotówki netto.

Jak podkreślają eksperci DM PKO BP ze względu na ponadprzeciętny wysoki udział marek własnych w mixie sprzedażowym, produkowanych w spółkach należących do grupy  Lidla,  niemożliwym jest wygenerowanie  ujemnego  kapitału  obrotowego, ze względu na konieczność szybkiego regulowania zobowiązań.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.