06.04.2017/11:31

Skład produktu ma dla konsumentów coraz większe znaczenie

Zaufanie do marki oraz dostępność – to dwa główne czynniki, którymi kierują się Polacy, kupując dania gotowe. Coraz więcej konsumentów podkreśla również, że to właśnie dokładna informacja dotycząca składu, skłania ich do wyboru konkretnego  produktu – wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy Frosta.

Z przeprowadzonego przez firmę Frosta badania wynika, że konsumenci stawiają przede wszystkim na jakość produktu – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager Frosty. – Częściej sięgają po produkty marek, na których mogą polegać i takie, których skład spełnia ich oczekiwania. Równocześnie, coraz mniejsze znaczenie ma cena – kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.

Zaufanie do marki to lider rankingu – kierowanie się właśnie tym czynnikiem przy wyborze produktu gotowego deklaruje  aż 54% konsumentów. W czołówce kategorii wyznaczników wyboru produktu uplasowały się również pozycje takie jak dostępność  w ulubionym sklepie (46% badanych),  a także wielkość opakowania (również 46%). Dla konsumentów wybierających spośród gamy produktów gotowych, ważny jest również sposób (41%) oraz czas przygotowania dania (37%).  

- Danie gotowe ma przede wszystkim ułatwiać życie – to aspekt, o którym producenci nie mogą zapominać. – zauważa Aleksandra Wysocka. – Na zaufanie do marki składa się wiele czynników, takich jak smak produktu, jego opakowanie, sposób i czas przygotowania czy skład. Do niezawodnych pozycji klienci wracają, ale również to właśnie swoim ulubionym markom stawiają poprzeczkę wyżej.

Przedstawicielka firmy Frosta podkreśla, że w produktach firmy konsumenci nie znajdą barwników, aromatów i wzmacniaczy smaku.

Dania gotowe to nie tylko sposób na szybki obiad dla jednej osoby – aż 35 % badanych kupuje zazwyczaj porcję dla dwóch osób, a 36% sięga  po nie, szukając pomysłu na obiad dla całej, najczęściej trzy czy czteroosobowej rodziny. Wśród dań gotowych dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno mrożone dania mięsno-warzywne, mieszanki warzywne, jak i warzywa  na patelnię. Zdecydowanie najczęściej sięgają  po nie osoby dorosłe (nawet w 90%), rzadziej dzieci (ok. 40% przypadków). Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54% klientów. Jednak już 37% robi zakupy na zapas.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.