24.10.2016/22:04

Sprzedaż Tesco napędzają innowacyjne marki własne i świeża żywność

Jamie Walker, dyrektor ds. produktu w Tesco Europa Centralna podkreśla w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że brytyjski operator chce mocno rozwijać w sklepach, w regionie ofertę produktów świeżych, a także marki własnej Finest i Free From. Dodaje, że właśnie te obszary produktowe – jego zdaniem - pozostaną w najbliższym czasie na linii wznoszącej trendów konsumenckich w Polsce.

- Świeża żywność jest motorem napędowym naszych wyników tak w Polsce, jak i całej Europie. Klienci doceniają szeroką ofertę oraz ostatnie inwestycje w obszarze piekarni, lad i owoców i warzyw, tak w super-, jak i hipermarketach. Dobrze sprawdzają się także nowości rynkowe, przykładem może być odświeżona oferta grillowa czy nowe produkty Organic i Free From – mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktu w Tesco Europa Centralna.

- To pokazuje, że musimy być naprawdę innowacyjni, by móc szybko reagować na nowe oczekiwania klientów. Produkty Tesco Finest są kolejnym przykładem, gdzie pracujemy z innowacyjnymi dostawcami, oferując klientom najwyższej jakości produkty z całego świata – dodaje przedstawiciel Tesco.

W najbliższych latach Tesco w Polsce i regionie chce rozwijać m.in. ofertę produktów pod marką własną Finest i Free From (bez glutenu i laktozy), a także towarów świeżych. - Planujemy wprowadzać nowe, atrakcyjne produkty, budując na naszym doświadczeniu z pracy nad ofertą Finest, Free From czy asortymentem grillowym. Innym ważnym powodem wyboru naszych sklepów jest świeża żywność. W każdej zatem z tych kategorii zawsze jesteśmy zainteresowani nowymi pomysłami naszych dostawców. Ta naturalna energia i entuzjazm pomagają nam stworzyć dla naszych klientów coś naprawdę wyjątkowego – podkreśla Jamie Walker.

Preferencje klientów szybko się zmieniają, równie dynamicznie musi ewoluować oferta sieci handlowych. - Odświeżyliśmy bądź wprowadziliśmy – tak było w Polsce – nową gamę produktów bez cukru, laktozy czy glutenu. To odpowiedź na oczekiwania klientów poszukujących produktów, które mogą się składać na bardziej zbilansowaną dietę. Myślę że te obszary pozostaną na linii wznoszącej trendów konsumenckich w Polsce – wskazuje dyrektor Tesco.

Jednocześnie podkreśla, że w ostatnich latach niezwykle ważne dla klientów stało się miejsce pochodzenia produktów. Klienci oczekują produktów z rynków lokalnych.  - Niezależnie, czy mówimy o Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Polsce, klienci coraz mocniej interesują się pochodzeniem produktów, ich jakością czy wpływem na zdrowie. Przykładowo, po bardzo dobrym przyjęciu marki Finest, więcej produktów będzie powstawać w Europie Środkowej – przykładem może być nowa gama piw rzemieślniczych, rozlewanych w małym słowackim browarze „Karpat”, z wykorzystaniem lokalnych składników.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.