13.10.2016/13:18

Stokrotka rozwija franczyzę. Ma już ok. 30 sklepów w tym modelu

Sieć Stokrotka posiada już ok. 30 placówek franczyzowych. Sklepy, które przyłączyły się do sieci, uzyskują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży like-for-like - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i Stokrotki.

Przypomnijmy, Stokrotka weszła we franczyzę w drugim kwartale 2014 r. W ramach franczyzy otwierane są zarówno supermarkety (sklepy o powierzchni 400-800 mkw.), jak również markety (powierzchnia 120-400 mkw.). W marcu br. Stokrotka informowała o planach otwarcia 50 sklepów franczyzowych w 2016 r., z zastrzeżeniem, że większość otwarć przypadnie na trzeci i czwarty kwartał. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, w kolejnych latach otwieranych ma być nawet 80-100 franczyzowych Stokrotek rocznie.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników, które nasi franczyzobiorcy osiągają. Działające sklepy franczyzowe osiągają zadowalające wyniki sprzedażowe i finansowe, co jest najlepszym dowodem atrakcyjności konceptu. Mówiąc wprost: praktycznie wszystkie sklepy, które przystąpiły do franczyzy Stokrotki uzyskują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży LFL, przy jednoczesnym wzroście marży i poprawie wyniku finansowego - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Dariusz Kalinowski.

Jak dodaje prezes Stokrotki, franczyza oferowana przez tę sieć działa inaczej, niż w wypadku rynkowej konkurencji. - My nie jesteśmy dystrybutorem, który prowadzi franczyzę przede wszystkim po to, aby mieć miejsce zbytu dla swoich towarów. Celem naszego konceptu jest umożliwienie naszym partnerom prowadzenia w długim terminie dobrych i rentownych sklepów - tłumaczy Kalinowski.

- Dzięki temu, że sklepy franczyzowe działają pod wspólną marką z naszymi własnymi, wsparcie marketingowe jakie otrzymują franczyzobiorcy jest niespotykane w przypadku innych sieci. Oczywiście działanie pod jedną marką oznacza, że sklepy franczyzowe i własne muszą spełniać te same standardy jakościowe, ale dzięki temu wspólnie z naszymi franczyzobiorcami budujemy siłę marki - mówi naszemu portalowi prezes Stokrotki.

Na koniec września br. Stokrotka posiadała w całej Polsce 358 sklepów; o trzy więcej niż w sierpniu. Ich łączna powierzchnia handlowa wynosiła ok. 170 tys. mkw.. Wkrótce ekspansja Emperia Holding (właściciel Stokrotki) w segmencie detalicznym może znacznie przyspieszyć. Firma planuje uruchomienie sieci sklepów convenience, pod zupełnie nowym szyldem. Nazwa tej sieci nie jest jeszcze znana. Wydaje się wielce prawdopodobne, że sklepy convenience również rozwijane będą w modelu franczyzowym.

Czytaj także:
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki: Zakaz handlu w niedziele spowoduje przetasowania w udziałach rynkowych
Stokrotka notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.