REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)

(Allegro)

Firma analityczna Selectivv postanowiła odpowiedzieć na pytanie: jaki był mijający rok dla branży mobile oraz co czeka nas  w roku 2019. Firma wskazała kilka trendów, które będą determinowały rozwój rynku technologii mobilnych, marketingu, ale także handlu.

REKLAMA

Według danych za rok 2018, światowy udział urządzeń mobilnych w aktywności internetowej i social media wyniósł 52,2 proc., a średni czas jaki obywatele USA spędzali na użytkowaniu smartfona w ciągu dnia to 3 godziny i 35 min. Mieszkańcy Wielkiej Brytanii korzystając ze swoich telefonów, przebywali online średnio ponad 24h w tygodniu. W ubiegłym roku znacząco wzrosła również liczba wyszukiwań głosowych w smartfonach, która w porównaniu z poprzednimi latami zwiększyła się o 30 proc..

Coraz większe znaczenie usług i rozwiązań mobile możemy także zaobserwować na polskim rynku. Polacy coraz częściej korzystają m.in. z usług bankowości mobilnej – w ubiegłym roku odsetek internautów korzystających z tej opcji wyniósł ok 60 proc. Chętniej oglądają również materiały video online na różnego rodzaju platformach VOD – według danych z ubiegłego roku z aplikacji VOD  na swoich smartfonach korzystało ok. 70 proc. internautów.

W ubiegłym roku znacząco wzrosły wydatki na reklamę w kanale mobile. W przypadku rynku polskiego nakłady te wzrosły o ponad 23 proc., a udział mobile w segmencie reklamy internetowej wyniósł 34 proc.. Dane te świadczą o rosnącym potencjale cyfrowych przekazów reklamowych na urządzeniach przenośnych, które łącznie z reklamą internetową – desktopową przekroczyły już ponad dwukrotnie wydatki na działania marketingowe w radiu i telewizji.

Mijający rok możemy też nazwać w marketingu mobilnym rokiem „big data”. Dla reklamodawców liczył się nie tylko zasięg kampanii, ale przede wszystkim jej odpowiednie tragetowanie. Aby przekaz reklamowy dotarł do odpowiedniej grupy docelowej np. mężczyzn, w wieku 35-40 lat, rodziców dzieci, aktywnie uprawiających sport, kupujących produkty określonej marki potrzebny jest dostęp do danych. Ich wartość jest często dużo większa niż samej powierzchni reklamowej.

Na polski rynek marketingu mobilnego w 2019 roku wpłynie wejście technologii 5G oraz rosnąca popularność asystentów głosowych w smartfonach. Marketingowcy będą szukali sposobów, aby za ich pośrednictwem dotrzeć do użytkowników w trakcie codziennych czynności takich jak zakupy online, zamawianie taksówki czy jedzenia. Przy okazji tych aktywności będą rekomendować własne promocje czy oferty.

W roku 2019 wzrośnie również wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej (AR). Dzięki tego rodzaju działaniom użytkownicy zyskają nowe możliwości ułatwiające im podejmowanie decyzji zakupowych. Dla przykładu klienci sklepów meblowych przy użyciu swojego smartfona już teraz mogą sprawdzić jak dana kanapa komponuje się z wystrojem ich salonu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pepcia 1 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Artykuł promocyjny. Co istotne przy technologii ultradźwięków i o czym zapominają napomknąć autorzy artykułu oraz promujący ją Selectivv to aby zadziałała odbiorca MUSI MIEĆ ZAINSTALOWANĄ KONKRETNĄ APLIKACJĘ. I tu się pojawia problem. Ile osób ją ma? Jaki jest zasięg??

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony