REKLAMAVFK - baner główny
 

11 sierpnia 2017, 17:05

(materiały prasowe)

W II kw. 2017 r. Henkel zanotował znaczący wzrost sprzedaży w ujęciu nominalnym − o 9,6 proc., do poziomu 5,098 mld euro i wysoki wzrost w ujęciu organicznym − o 2,2 proc. Dwucyfrowy wzrost zysku z działalności operacyjnej − o 11.0 proc., do 909 mln euro. Osiągnięte wyniki pozwalają władzom firmy podtrzymać prognozy sprzedaży na 2017 r.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

W II kwartale br. koncern Henkel odnotował bardzo dobre wyniki, osiągając rekordowy poziom sprzedaży kwartalnej, skorygowanego zysku operacyjnego i marży EBIT, a także zysku na akcję uprzywilejowaną. Przyczyniły się do tego wszystkie trzy sektory biznesowe − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel. − Przychody ze sprzedaży wzrosły znacząco, do ok. 5,1 mld euro. Nastąpił dalszy wzrost skorygowanego zysku z działalności operacyjnej oraz skorygowanej marży EBIT. Odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną. Tak dobre wyniki zostały osiągnięte pomimo niezwykle trudnych warunków rynkowych.

− Przewidujemy dalszą zmienność i niepewność otoczenia rynkowego w ciągu roku. Kursy walut prawdopodobnie nadal będą się wahać, a − według naszych prognoz − niekorzystna koniunktura na rynku dóbr konsumpcyjnych utrzyma się. Dołożymy wszelkich starań, aby kontynuować rozwój naszej firmy  i zrealizować strategiczne cele, jakie sobie stawiamy − powiedział prezes firmy Hans Van Bylen. − Podtrzymujemy prognozę wyników na rok obrotowy 2017. Spodziewamy się wzrostu przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2 proc.−4 proc. Przewidujemy również, że skorygowana marża EBIT zwiększy się do ponad 17,0 proc., natomiast skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną będzie wyższy o ok. 7 proc.–9 proc.

Przychody ze sprzedaży za drugi kwartał 2017 r. osiągnęły rekordowy poziom 5,098 mld euro, rosnąc w ujęciu nominalnym o 9,6 proc. w stosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku. Transakcje przejęć i zbycia aktywów odpowiadały za 7,4 proc. tej kwoty i związane były przede wszystkim z nabyciem spółki The Sun Products Corporation. Wpływ różnic kursowych był w ostatecznym rozrachunku neutralny. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − o 2,2 proc. 

Dział Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) odnotował organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 3,4 proc. W sektorze Beauty Care (kosmetyki), sprzedaż w ujęciu organicznym ukształtowała się na podobnym poziomie, jak w analogicznym kwartale ubiegłego roku. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2,1 proc.

Po raz kolejny rynki wschodzące ponadprzeciętnie przyczyniły się wzrostu wyników Grupy w ujęciu organicznym, generując wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 4,7 proc. Na rynkach rozwiniętych wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym wyniósł 0,5 proc. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"