REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (od 29.05.2020 )
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich (materiały prasowe, Makarony Polskie)

Strona 2 z 2
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

W II połowie 2017 roku Grupa planuje poszerzenie współpracy z obecnymi odbiorcami m.in. o nowości produktowe w ramach produktów własnych, a także pozyskanie nowych, dotychczas nieobsługiwanych sieci zagranicznych, krajowych i lokalnych - realizacji tego celu służyć ma m.in. reorganizacja zespołów sprzedaży oraz zintegrowana obsługa najważniejszych odbiorców.

B2B i instytucje stanowiły I półroczu 2017 roku ok. 17,0 proc., w całości przychodów Grupy. W ramach kanału B2B i Instytucje Grupa rozwija działalność usługową, sprzedaż makaronów i półproduktów - nadzienia słodkie, farsze słone - dla przemysłu piekarniczego i cukierniczego.

W oparciu o zdolności produkcyjne firmy Stoczek Natura Sp. z o.o. prowadzone są rozmowy dotyczące wykonywania na rzecz innych producentów usług produkcji zleconej mięsiw i dań gotowych, np.: napełnianie puszek i słoików.

Sprzedaż w kanale dystrybucji B2B i Instytucje w I półroczu 2017 roku wyniosła 11,27 mln zł i była wyższa o ok. 4,6 mln zł (tj. 69,2 proc.) w stosunku do I półrocza 2016 roku. Wzrost przychodów w największej części wynika z pozyskania nowych kontraktów usługowych realizowanych przez spółkę Stoczek Natura Sp. z o.o. Na wzrost przychodów w tym kanale wpłynęło m.in. pozyskanie kontraktu na wykonanie produkcji zleconej.

Eksport w całości przychodów Grupy za I półrocze 2017 roku stanowił 5,4 proc. Sprzedaż eksportowa Grupy w I półroczu 2017 roku wyniosła ok. 3,2 mln zł (realizowana własnym zespołem handlowym oraz przez pośredników). Był to wynik wyższy od osiągniętego w I półroczu 2016 roku o ok. 28,7 proc.. Grupa realizuje obecnie długoterminową strategię pozyskiwania nowych rynków zbytu, a nawiązane bezpośrednie relacje z finalnymi odbiorcami pozytywnie przekładają się na poziom realizowanej marży.

Grupa Makarony Polskie w I połowie 2017 roku działała głównie na rynkach europejskich (Portugalia, Austria, Francja, Niemcy, Węgry, Wielka Brytania, Ukraina, Słowacja i Białoruś) oraz afrykańskich.

W I połowie 2017 roku Makarony Polskie SA wraz z innymi producentami skupionymi w Polskiej Izbie Makaronu (PIM), kontynuowała realizację programu „Makarony Europy” prowadzonego przez Polską Izbę Makaronu. Celem programu jest promocja makaronu na terenie Ukrainy oraz Chińskiej Republiki Ludowej. Ukraińscy i chińscy odbiorcy (konsumenci, dystrybutorzy) będą edukowani o właściwościach zdrowotnych makaronów, a także o różnorodności i wysokiej jakości produktów makaronowych pochodzących z państw Unii Europejskiej, w tym z Polski (zostaną wyemitowane reklamy w telewizji, prasie i na stronach internetowych, przeprowadzone będą akcje promocyjne w trakcie targów i w punktach sprzedaży). Realizacja Programu ma przyczynić się do rozwoju rynku zbytu i wzrostu wolumenu sprzedaży makaronów produkowanych w Unii Europejskiej. Program realizowany jest przez okres 3 lat (2016-2018).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony