REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)

(fot. archiwum)

Minęły już czasy, gdy parówki były postrzegane jako produkt gorszy od innych wyrobów wędliniarskich. Dziś żaden liczący się zakład mięsny nie zaryzykowałby wypuszczenia na rynek produktów z surowca o niepewnym pochodzeniu. Dobre parówki mają wysoką zawartość mięsa, krótki skład i nie zawierają mięsa oddzielanego mechanicznie.

REKLAMA

Kiedyś parówki nie miały dobrej opinii. – Konsumenci uważali je za produkty bardzo wygodne, ale niskiej jakości – przyznaje Dominika Bielska, brand manager w firmie Indykpol Brand. – Producenci dostosowali jednak ofertę do nowych potrzeb konsumentów. W tej chwili każdy może znaleźć coś dla siebie. Zmieniło się też postrzeganie tej kategorii – dodaje. Zwraca uwagę, że obecnie parówki to często produkty wysokiej jakości z mięsnością większą niż kiełbasy czy szynki. 

Wyroby z potencjałem

Konsumenci wydają na parówki około 3 mld zł rocznie. Według producentów ta kategoria wciąż ma potencjał rozwojowy. – Jeżeli chodzi o kategorię parówek, to wiążemy z nią duże plany. Skąd nasze zainteresowanie tym segmentem? Otóż Polacy uwielbiają parówki, a ich sprzedaż stale rośnie – tłumaczy Grzegorz Zych, wiceprezes firmy Dobrowolscy. – Udziały wartościowe dają parówkom trzecią, a wolumenowo drugą pozycję w kategorii wędlin. Parówki są również bezkonkurencyjne zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym w kategorii wędlin paczkowanych – wskazuje. 

– Nasza pomysł na parówkę, która jest pyszna i można się nią najeść do syta, spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Konsumenci coraz chętniej sięgają po nowinki. Niebawem pokażemy kolejne propozycje z tej kategorii – zapowiada Grzegorz Zych.

Duży rynek

Choć w sklepach dostępnych jest wiele różnych wariantów parówek, na rynku wciąż jest miejsce na innowacje. – Szansę na zdobycie uznania konsumentów mają te nowości, które wychodzą naprzeciw nowym trendom, czyli wyróżniają się wysoką mięsnością i sprawdzonym składem – ocenia Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji w firmie Sokołów. Zaznacza, że parówki są niezwykle popularnym produktem, obecnym w codziennym jadłospisie wielu konsumentów. – Za utrzymaniem wysokiej popularności tej kategorii przemawiają takie atuty, jak dobre wartości odżywcze – w przypadku parówek wysokiej jakości, z wysoką zawartością mięsa – oraz szybkość i wygoda podania, a także wiele możliwości kulinarnych zastosowań – wymienia nasz rozmówca.

Warto zauważyć, że parówki jada się już nie tylko na ciepło w porze śniadaniowej. Dziś wielu konsumentów traktuje je jak przekąskę. Dlatego na rynku pojawiły się parówki specjalnie przygotowane do zjedzenia na zimno.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~erazm 2 miesiąc temu

    Konia z zrzedem za wskazanie polskich parowek nadajacych sie do jedzenia, czyli: nieprzesolonych, w naturalnej oslonce, ktora chrupie pod zebami, ze zmniejszona zawartoscia tluszczu. Slowem: kiedy polska branza dotrze do obecnych standartow zachodnich?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~kj 1 2 miesiące temu

    Pierwsze zdanie, Pani z Indykpol Brand ma rację, jednak mogłaby się przyjrzeć parówkom i innym wyrobom pod marką Indykpol - jedne z gorszych składów na rynku, omijam tę markę szerokim łukiem

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony