REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)

(fot. pixabay.com)

Sery typu śródziemnomorskiego cieszą się w Polsce niemałą popularnością. Latem ich sprzedaż jeszcze się zwiększa.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

W naszym kraju wartość rynku serów solankowych, czyli np. greckiej fety i teleme, bułgarskiego szopskiego czy polskiego solana, szacuje się na około 120 mln zł rocznie. To jedna z dynamicznie rosnących kategorii nabiałowych, jednocześnie zaliczająca się do segmentów o największej podatności na sezonowe wahania sprzedaży. Jej górka przypada na okres od początku maja do końca wakacji, czyli praktycznie pokrywa się z sezonem grillowym, kiedy konsumenci jedzą więcej sałatek.

Na każdą okazję

Sery śródziemnomorskie różnią się między sobą, przede wszystkim dlatego, że są produkowane z różnych rodzajów mleka. Przykładowo oryginalna feta powstaje z mieszanki mleka owczego i koziego, przy czym to drugie stanowi tylko do 30%, choć może też być produkowana z samego mleka owczego. W trakcie całego procesu niedozwolone jest używanie jakichkolwiek środków konserwujących lub koloryzujących. Feta ma zawartość tłuszczu około 40%. Jest serem kruchym, dobrze topiącym się w wysokiej temperaturze.

Z kolei teleme jest podobny do sera brie. Ten ser solankowy jest miękki i kremowy, dobrze komponuje się z wędzoną szynką, bądź orzechami. Natomiast bułgarski ser szopski bardziej przypomina fetę. Powstaje albo z mleka owczego, albo z krowiego. Coraz popularniejszy staje się też w Polsce ser halloumi o cypryjskim rodowodzie. Jest wytwarzany z mleka koziego. Świetnie sprawdza się do zapiekania i na grill, nadaje się też do kanapek.

Świeże spojrzenie

Rynek nie jest jednak zamknięty na innowacje. Tym bardziej że producenci serów typu śródziemnomorskiego umiejętnie dostosowują sery do aktualnych upodobań konsumentów. Dzięki temu powstają nie tylko nowe receptury, np. z obniżoną zawartością tłuszczu, ale także wygodne i praktyczne formy opakowań. Jako przykład można wskazać ser typu śródziemnomorskiego Apetina. Kostki sera w zalewie solankowej znajdują się w kubku wyposażonym w wygodny koszyczek, służący do odsączania zalewy. Zaletą takiego rozwiązania jest nie tylko wygoda w użytkowaniu, lecz również możliwość zużycia tylko części produktu – resztę sera można ponownie zanurzyć w solance.

Mlekovita proponuje sery sałatkowe typu greckiego pod markami Favita i Salatos w różnych formach i gramaturach. W kuchni sprawdzą się one do przyrządzania sałatek, sosów, kanapek, past, farszów pierogowych, zwłaszcza ze szpinakiem, czy innych dań obiadowych, wzbogacając ich smak o lekko słony posmak. Nadają się również do zapieczenia. Natomiast Hochland ma w ofercie Sałatkowy ser typu greckiego dostępny w trzech wariantach: w kawałku, w kostkach z ziołami śródziemnomorskimi bez oleju oraz w kostkach z papryką i oliwkami.

Smak na pierwszym miejscu

Dla miłośników serów śródziemnomorskich przede wszystkim liczy się smak produktów, ale niezwykle ważne, zwłaszcza z punktu widzenia detalisty, są też: atrakcyjny wygląd produktu na półce, kolor, konsystencja produktu oraz oczywiście dobra cena.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony