29.09.2016/17:05

Firmy spożywcze coraz chętniej inwestują w badania i rozwój

Firmy z jakich działów produkcji spożywczej chcą inwestować w Polsce?

Największe inwestycje mogą nastąpić w szczególności ze strony firm zajmujących się produkcją i przetwórstwem mięsa. W tym wypadku szykują się naprawdę potężne projekty. Duże plany inwestycyjne mają firmy mleczarskie, co ciekawe ten trend był obserwowany już w roku ubiegłym. Nowe inwestycje planują także producenci słodyczy, ale obejmują one głównie rozwój już istniejących zakładów, a dokładnie zwiększenie mocy produkcyjnych.

Eksport staje się dla polskich firm spożywczych ważnym elementem rozwoju, szczególnie, że polski rynek FMCG rośnie obecnie bardzo powoli? W jaki sposób polskie firmy mogą zwiększyć swoją konkurencyjność, czy takim sposobem jest wchodzenie w bardziej zaawansowane produkty? Czy Polskie firmy to widzą i starają się sprostać wyzwaniom?

Zdecydowanie tak o czym świadczy duży nacisk kładziony przez producentów na prace nad nowymi produktami w ramach tworzonych komórek B+R.

Jak zachęcić polskie firmy spożywcze do inwestowania w innowacje?

Wydaje się, że rosnąca konkurencja na rynkach światowych wymusi niejako naturalnie wzrost innowacyjności polskich firm, w tym spożywczych. Ważną zachętą do szukania nowoczesnych rozwiązań jest również możliwość skorzystania z dostępnych instrumentów pomocy publicznej skierowanych w bieżącej perspektywie finansowej w szczególności na B+R+I.

Coraz częściej słyszymy o inwestycjach polskich firm spożywczych za granicą. Nasi przedsiębiorcy chcą nie tylko przejmować podmioty na innych rynkach, ale także budować własne fabryki od podstaw. Czy ten trend będzie się nasilał?

Agencja stale monitoruje dynamikę inwestycyjną polskich przedsiębiorstw. Widzimy rosnące ich zainteresowanie lokowaniem swoich procesów produkcyjnych jak i logistycznych zagranicą. Biorąc pod uwagę fakt jak silny jest eksport polskiego sektora rolno – spożywczego, inwestycje są logiczną konsekwencją tej dynamiki. Własne możliwość produkcyjne dają firmie pewność co do jakości, bezpieczeństwa jak i punktualności produkcji. Według naszej oceny ten trend będzie się nasilał oraz poszerzał zakres branżowy o produkcję dedykowanych opakowań spożywczych pod wybrane grupy produktów spożywczych.

Agencja posiada w swoim portfolio polskie firmy z sektora spożywczego planujące ekspansję zagraniczna w formie inwestycji kapitałowej jednak z racji konieczności zachowania poufności nie informujemy o nazwach firm.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.