29.03.2021/14:17

Uber Eats podwoił w Polsce liczbę zamówień w 2020 r.

Uber Eats podsumowuje swoją działalność po czwartym roku w Polsce. W tym czasie dostawca żywności rozwinął sieć w 44 miastach, a w samym 2020 roku zasięg działania powiększył się o 18 nowych miast.

Ubiegły rok był dla Uber Eats rekordowy. Firma chwali się, że jej system umożliwia realizowanie zamówień w dostawie z ponad 6000 restauracji. Dodatkowo w 2020 roku na platformie pojawiła się możliwość zamawiania zakupów. W efekcie aplikacja Uber Eats została pobrana przez prawie 1 mln nowych użytkowników, a całkowita liczba zamówień wzrosła ponad dwukrotnie.

Ważnym kamieniem milowym dla Uber Eats było rozszerzenie oferty o dostawy zakupów. Według analiz wśród dostępnych artykułów Polacy najchętniej zamawiają: napoje gazowane, kawę, lody oraz hot dogi. Kurierzy przywożą też papier toaletowy, maseczki oraz bułki. Największe jednorazowe zamówienie pod kątem liczby dań zawierało 120 pozycji.

Według analiz Uber Eats w ostatnim roku największą popularnością cieszyły się burgery oraz dania z kurczakiem. Cheeseburger broni pozycji lidera już kolejny rok z rzędu, a kurczak dostępny jest właściwie w każdej odsłonie: z sosem bbq, tikka masala, z rożna, w kubełku czy jako najpopularniejszy dodatek do pad thaia. Dania bezmięsne powoli, ale konsekwentnie podbijają podniebienia użytkowników i wpisują się w globalne trendy związane z kuchnią roślinną.

Firma przypomina, że rok 2020 został zdominowany przez pandemię i zmienił branżę gastronomiczną. Mimo, że sama odczuwa skutki pandemii, aktywnie wspierała potrzebujących. Dzięki sprawnej współpracy z partnerami akcji, dostawcy Uber Eats doręczyli kilkadziesiąt tysięcy darmowych posiłków personelowi medycznemu w ramach inicjatywy #WzywamyPosiłki.

Na całym świecie usługa Uber Eats dostępna jest w ponad 6 tys. miast w 45 krajach. Dostawy realizowane są z 400 tys. restauracji.

W Polsce z oferty aplikacji korzystają lokale w 44 miastach. Są to m.in.: Warszawa (Pruszków, Piaseczno, Piastów, Marki, Legionowo, Ząbki, Łomianki, Grodzisk Maz.), Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Łódź, Katowice, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Gliwice, Sosnowiec, Zabrze, Białystok, Szczecin, Rzeszów, Kielce, Radom, Olsztyn, Częstochowa, Ruda Śląska, Chorzów, Bytom, Dąbrowa Górnicza, Tychy, Bielsko-Biała, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Płock, Tarnów, Kalisz, Włocławek, Legnica, Koszalin. Z usługi korzysta już ponad 2 miliony użytkowników. Rosnąca popularność aplikacji nad Wisłą szybko sprawiła, że Polska stała się jednym z największych rynków dla tej platformy w całej Europie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także