REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. pixabay.com)

W kategorii wędlin sezon grillowy to przede wszystkim szansa na zwiększenie sprzedaży kiełbasy. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na odpowiednie jej wyeksponowanie. Klient musi mieć łatwy i szybki dostęp do „królowej rusztu”. W grze o portfele wygra ten, kto zapewni klientom najlepiej dobrany asortyment.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO - ORZESZKI) - Baner Główny (24-30.06.2019

Regułą stało się, że w weekend przed 1 maja Polacy szturmują sklepy w poszukiwaniu kiełbasy i kaszanki. Na początku sezonu grillowego te dwie pozycje odpowiadają w wielu sklepach za połowę sprzedaży przetworów mięsnych. W kolejnych tygodniach, kiedy pierwszy głód potraw z rusztu zostanie zaspokojony, do głosu dochodzą też burgery, kabanosy i wszelkiego rodzaju innowacyjne nowinki.

Liderka jest jedna

Kiełbasa to od lat ulubiona potrawa grillowa Polaków. Tomasz Tarczyński, dyrektor działu marketingu w firmie Tarczyński, nie ma wątpliwości, że będzie ona królować na ruszcie także w tym sezonie. – Dowodem na to jest niesłabnąca popularność naszej Kiełbasy Śląskiej, którą konsumenci doceniają za walory smakowe oraz łatwość przyrządzenia. Ponadto wysoka zawartość najlepszej jakości mięsa wieprzowego (95%) i starannie dobrana kompozycja przypraw sprawiają, że Kiełbasa Śląska marki Tarczyński to dla wielu konsumentów jedna z obowiązkowych pozycji w menu grillowym – podkreśla Tarczyński. Dodaje, że co roku pojawiają się także inne propozycje produktów na grill. Polacy, mając coraz mniej czasu, poszukują optymalnych rozwiązań, ale są również ciekawi nowych smaków. – Coraz większą popularność zyskują nasze Parówki z Serem w Boczku, które są ciekawą alternatywą dla klasycznych potraw grillowych – przekonuje nasz rozmówca.

Klasyczne czy cienkie?

– Z roku na rok sprzedaje się więcej kiełbasek cienkich, np. z piersią kurczaka, bawarskich i białych. Lubią je szczególnie dzieci – wskazuje Grzegorz Zych, wiceprezes firmy Dobrowolscy. Zwraca jednocześnie uwagę, że upodobania Polaków do grillowania i związanego z nim menu nie zmieniają się istotnie. – Pomimo że poszerza się kategoria grillowanych produktów, pozycja klasyków nie jest zagrożona – akcentuje Zych. Z jego obserwacji wynika, że w sezonie grillowym kiełbasy sprzedają się najlepiej w większych opakowaniach – kilogramowych lub większych, natomiast kaszanki, krupnioki oraz nowe, często innowacyjne propozycje – w zdecydowanie mniejszych opakowaniach, najczęściej od 0,3 kg do 0,5 kg.

Produkty na grill najlepiej jest poukładać w wyznaczonej strefie w ladzie mięsnej. Na półkach regałowych również warto wygospodarować na nie osobne miejsce. W większych sklepach można wykorzystać do tego wyspy chłodnicze. Jak zaznacza Zych, należy przy tym pamiętać, że każdy produkt i strefa muszą być oznaczone cenówkami, etykietami, naklejkami, wobblerami i plakatami. – Im lepsza widoczność strefy, tym większa sprzedaż – akcentuje ekspert. Ważna jest również obsługa. Personel sklepu powinien umieć doradzić i pomóc dokonać odpowiedniego wyboru.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony