REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień 2018)

Rośnie znaczenie ekonomii współdzielenia w handlu. Biznesowe wykorzystanie tego zjawiska wymaga jednak pokonania wielu ograniczeń. O tym, jak w praktyce wygląda walka o zdobycie zaufania klientów, mówili podczas Kongresu FMCG: Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu, Szopi.pl oraz Magdalena Szulc, dyrektor ds. komunikacji, Uber Polska.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Zarówno Szopi.pl jak i Uber Eats mogą być postrzegane jako duża konkurencja czy to dla sieci handlowych realizujących dostawy do domu, czy do restauracji prowadzących dostawy dla klientów. Jak stwierdziła Magdalena Szulc, z badań wynika, że Uber Eats nie jest jednak realną konkurencją. - Prawie połowa restauracji zanim zaczęła z nami współpracować, miała swoich dostawców i pomimo współpracy wciąż ich posiada - mówiła. Jak zaznaczyła, to pokazało, że aplikacja służy do poszerzenia grona potencjalnych klientów, a nie zastąpienia już istniejącego sposobu dostawy.

Zbigniew Płuciennik zwrócił przy tym uwagę na stosunkowo wielki potencjał rynku e-grocery. - W tym momencie zakupy przez internet to poniżej 1 proc. sprzedaży wszystkich artykułów spożywczych - mówił. Jeśli chodzi o walkę o klienta z sieciami handlowymi, ważną rolę odgrywa szybkość dostawy. - Sieci detaliczne dostarczają najczęściej na drugi dzień, my w ciągu kilku godzin - dodał.

Inna kwestia to sprawa wyszkolenia szoperów, czyli osób robiących zakupy dla klientów. - Indywidualizujemy dostawy. Nasz szoper może skontaktować się z klientem np. wtedy, kiedy owoce nie są świeże. Wspólnie z nim może wtedy podjąć decyzję, czy zrezygnować z produktu, czy zamienić go na inny - dodał.

Ważnym problemem, z jakim muszą się mierzyć firmy działające zgodnie z ideą "sharing economy", jest odpowiedzialność za jakość dostaw. - Już od momentu rozpoczęcia współpracy z restauracją, mamy zespół managerów, którzy są z nią w stałym kontakcie. Zanim trafi do naszej aplikacji, prowadzimy szkolenia z jej obsługi, ale również udzielamy porad co do opakowań i ewentualnych zmianach w menu - mówiła Magdalena Szulc. Jednocześnie zwróciła uwagę na duży nacisk na jakość dostaw. - Z punktu widzenia użytkownika nie ma znaczenia, czy zawiniła restauracja czy dostawca - dodała.

Jeśli chodzi o rynek e-grocery, ważnym problemem jest terminowość dostaw i jakość produktów. - Czasem nie unikniemy spóźnienia, ale problemy z jakością produktów są sporadyczne. Nasza misja zakłada, że szoper ma kupować tak, jak dla swojej rodziny. Nasi szoperzy są przeszkoleni, ale także prowadzimy ich monitoring - tłumaczył podczas Kongresu.

Pytani o przyszłość swoich projektów w kontekście bardzo szybko przemijających trendów, zarówno Magdalena Szulc jak i Zbigniew Płuciennik zwrócili uwagę na konieczność ciągłej zmiany i ulepszania aplikacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony