REKLAMAMLEKOVITA - Życzenia 2020 - Baner Główny (10-13.04.2020)
Rob Philipson, członek zarządu Spar Group

Rob Philipson, członek zarządu Spar Group (fot. Spar Group)

Strona 6 z 16
REKLAMA

Wielu niezależnych sprzedawców detalicznych niekoniecznie posiada umiejętności i zasoby, które pozwoliłyby się im w to zaangażować i właśnie w tej kwestii nas potrzebują. To jest właśnie to, w czym dobrzy są więksi gracze, tacy jak Eurocash czy Grupa Specjał: prowadzą świetne łańcuchy dostaw i skutecznie utorowali sobie drogę by być najbardziej konkurencyjnymi na rynku. Chciałbym dodać, że Spar Group nie jest sklepem detalicznym. Jesteśmy hurtownią dedykowaną sprzedawcom SPAR. Taką rolę odgrywamy na całym świecie.

Zastanawiacie się nad pozyskaniem innych hurtowni w Polsce?

Wzięlibyśmy to pod uwagę tylko wtedy, jeśli chcielibyśmy przejąć ich obiekty. Poświęcamy się Spar i nie chcemy mieć kolejnej hurtowni, która zaopatruje 101 innych detalistów. Nie tak prowadzimy biznes. Naszym głównym celem jest rozwój marki i sieci detalicznej Spar.

Analizując to, gdybyśmy mogli kupić inne hurtownie i sprawić, by ich klienci byli w Spar lub wykorzystać ich infrastrukturę na korzyść Spar – wtedy jak najbardziej byśmy to przemyśleli. Jeśli jednak spojrzy się na rynek logistyczny w Polsce – to rzeczywistość jest taka, że można współpracować z kimkolwiek się chce. Można otrzymać światowej klasy udogodnienia, mieć dobre czynsze – więc po co płacić za pozyskanie kolejnych hurtowni, których klienci nie będą w naszej sieci? To nie dla nas.

Czy to był powód, dla którego rozmowy z Bać-Polem nie zakończyły się przejęciem? Nie interesowała was hurtowa część ich działalności?

Nie, sprzedaż hurtowa była częścią pierwotnych rozmów.

Jakiego modelu logistycznego szukacie w Polsce? Czy nadal planujecie zlokalizowanie nowych centrów dystrybucyjnych w pobliżu Krakowa i Warszawy?

Jak najbardziej, mamy około pięć różnych opcji i jesteśmy w tej chwili na etapie ich analizowania. Jeśli chodzi o lokalizacje – to centra w Poznaniu, Warszawie i Krakowie pomogłyby nam objąć dystrybucją cały kraj. Uważam, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy będziemy potrzebować nowego centrum dystrybucji – nie tylko dla aktualnych partnerów detalicznych Piotr i Paweł, ale oczywiście dla wszystkich innych, z którymi rozpoczniemy współpracę. Musimy inwestować z wyprzedzeniem, aby upewnić się, że jak najwięcej niezależnych partnerów detalicznych zechce do nas dołączyć.

Jakie nakłady inwestycyjne na rozwój infrastruktury logistycznej zaplanowaliście na 2020 r.?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 28

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Curious 8 4 miesiące temuocena: 0% 

    Skoro tak niby przestrzegają prawa i wyroków w nasz kraju jak mówią, to dlaczego otworzyli sklep pod logo Spar, skoro sąd ponoć im zakazał bo BacPol przecież ma już sieć Spar w Polsce?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zizitop 7 4 miesiące temuocena: 80% 

    Przy takiej ekipie czyli TS i społka, czekają Pana, Panie Rob same straty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator 6 4 miesiące temuocena: 33% 

    Piotr i Paweł nie pojawił się przypadkowo, tylko Bać-Pol w ramach zaproszenia Afrykanerów zainteresował ich szyldem. A wejście Spar Group nie tyle było wymuszone sytuacją Bać-Polu, co Spar Group najzwyczajniej wykorzystała sytuację w jakiej znalazła się ta polska spółka... Smutne to.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gracz 5 4 miesiące temuocena: 0% 

    Więcej Ukraińców do magazynu zatrudnić, na 40 osób może 5-6 coś potrafi zrobić.

    oceń komentarz
  • ~ter 4 4 miesiące temuocena: 100% 

    Ciekawe co charakterystycznego moga zaproponowac Polakom. Skupianie sie w wywiadzie na konkurowaniu z brudna Biedronka i jej asortymentem dla najmniej wymagajacych klinetow to kolejne ciagniecie handlu w PL w dol, rownanie do mulu. Czy Spar sprowdzi do Polski artykuly ze swojej czesci swiata? Co chce zaoferowac polskim klientom, co go wyrozni na tle konkurencji? Hiper_Carrefoury stawiaja na roznorodnosc, daja duzo Francji. Lidle opieraja sie na monotonii spozywczej, urozmaicajac ja tygodniami tematycznymi. Bieda jest chyba skierowana do odpornych psychicznie i fizycznie, zdesperowanych kilientow, ktorych nie odstrasza brud, balagan i kolejki do kas Zas wiekszosc mniejszych sklepow (Stokrotki, Dina, D.Centrum itp.) oferuje dokladnie to samo. Ciekawe gdzie widzi sie Spar.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Przedstawiciel Handlowy 3 4 miesiące temuocena: 40% 

    Wszystko pięknie powiedziane tylko dlaczego sklepy Piotra i Pawła zaopatrują się w towar w Eurocashu , Makro itp.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Beengood_bee 2 4 miesiące temuocena: 47% 

    Dynamiczna ekspansja, być może poprzez akwizycję ogryzionych zwłok Tesco. Buńczuczne zapowiedzi, że nie boją się Biedronki....no cóż niektóre mròwki nie lękają się słoni, bo ich nie znają

    oceń komentarz
  • ~ciekawy 1 4 miesiące temu

    czyzby ów Pan z wielkopolski z pewną siecią....??

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony