23.04.2024 / 18:23
StoryEditor

Wkrótce wygasa kadencja Rzecznika MŚP. Pojawiła się pierwsza, nieoficjalna lista nazwisk jego potencjalnego następcy

Adam Abramowicz, rzecznik MŚP (fot. mat. prasowe)
Kadencja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców – od sześciu lat jest nim nominat rządu PIS Adam Abramowicz – wygasa w połowie czerwca. Następcę wskaże premier Donald Tusk. Na krążącej w przestrzeni medialnej liście kandydatów znajdują się dwa nazwiska.

Adam Abramowicz, pierwszy Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, który dla objęcia tego stanowiska zrezygnował z mandatu do Sejmu, pełni swój urząd przez 6-letnią kadencję. Wygasa ona 22 czerwca. Jego następcę wskaże premier, na wniosek ministra rozwoju i technologii.

Szefem Ministerstwa Rozwoju i Technologii w rządzie Donalda Tuska jest Krzysztof Hetman, polityk PSL i członek klubu parlamentarnego Trzecia Droga. Zatem powołanie nowego Rzecznika MŚP wymagało będzie ustaleń w ramach koalicji rządzącej.

Dwa nazwiska na liście następców

Według źródeł Business Insidera, obecnie brane są pod uwagę dwa nazwiska. Pierwsze to Artur Dziambor, były poseł Konfederacji, który jednak w ostatnich wyborach startował jako kandydat Trzeciej Drogi, uzyskując dobre wyniki, choć bez ostatecznego sukcesu.

O stanowisko Rzecznika MŚP może ubiegać się również Agnieszka Majewska, która obecnie jest szefową Terenowego Biura Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców w Gdańsku, jednego z czterech oddziałów, obejmującego województwa kujawsko-pomorskie, pomorskie i zachodniopomorskie.

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców to urząd utworzony przez rząd Zjednoczonej Prawicy w 2018 r. Ma stać na straży praw mikrofirm oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Do jego zadań należy opiniowanie projektów ustaw dotyczących small businessu, a także pośredniczenie w mediacjach pomiędzy administracją publiczną a biznesem oraz współpraca ze zrzeszeniami przedsiębiorców.

 

 

22.05.2024 / 21:07
StoryEditor
Orlen notuje 20-proc. wzrost sprzedaży na stacjach paliw. Ireneusz Fąfara, szef spółki zapowiada: Przyspieszamy!
Orlen pokazał wyniki (fot. Shutterstock)
Grupa Orlen zakończyła pierwszy kwartał 2024 r. z zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO na poziomie 8,4 mld zł i zyskiem netto w wysokości 2,8 mld zł. Firma zanotowała spadek długu netto o 1 mld zł (kw/kw). W tym czasie koncern przeznaczył blisko 6,4 mld zł na inwestycje we wszystkich obszarach działalności. W efekcie wzrostu popytu w Polsce oraz wejścia na nowy rynek i przejęcia ponad 260 stacji paliw w Austrii segment detaliczny odnotował o 20 proc. wyższą sprzedaż (r/r).

– Przyspieszamy. Transformacja energetyczna stanowi jedną z największych szans biznesowych w historii. Orlen musi ją wykorzystać. Dlatego koncentrujemy się na najbardziej perspe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.05.2024 / 12:49
StoryEditor
Firma logistyczna Packeta wchodzi do Finlandii i zachęca polskie e-sklepy do handlu cross-border
Helsinki (fot. Bartek Kaszuba)
Firma Packeta widzi duże szanse powodzenia dla zorganizowanych i dobrze zaplanowanych działań cross-border z Finlandią jako rynkiem docelowym. Jest to kraj o unikalnej geograficznej i demograficznej charakterystyce, który może stać się obiecującym kierunkiem dla ekspansji polskiego e-commerce.

Dzięki niskiej gęstości zaludnienia i populacji skoncentrowanej w południowej części kraju, Finlandia oferuje wiele możliwości. Zrozumienie specyfiki lokalnych konsumentów oraz ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. maj 2024 01:05