REKLAMAKORAL - Baner Główny - Świderek (25-31.03.2019)
Marek Moczulski, prezes Bakallandu

Marek Moczulski, prezes Bakallandu (fot. materiały prasowe partnera merytorycznego)

W ciągu ostatniego roku kategoria bakalii, w tym bakaliowych przekąsek rozwijała się bardzo dynamicznie. Producentom sprzyjały prozdrowotne trendy, za których sprawą konsumenci chętnie sięgają po naturalne, pełnowartościowe produkty, takie jak suszone owoce i orzechy. Na znaczeniu zyskiwała też żywność spełniająca jednocześnie zadanie convenience. Dlatego też, w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, w 2018 roku marka Bakalland rozwijała ofertę produktów przekąskowych, a Delecta deserów instant i ciast z „czystą etykietą” i szlachetnymi składnikami.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Dla Bakalland S.A. miniony rok był kolejnym bardzo dobrym. Bakalland, jako lider rynku bakalii, miał swój duży udział we wzroście całego rynku bakalii paczkowanych, którego wartość przekroczyła w ubiegłym roku 1,6 mld zł. Rosła popularność orzechów, które obecnie stanowią blisko ½ całego rynku bakalii oraz popularność bakalii przekąskowych, których rynek rośnie w tempie dwucyfrowym. Kategoria przekąsek również w skali światowej jest jedną z najszybciej rozwijających się w branży FMCG – według danych Nielsena sprzedaż słodyczy i przekąsek od września 2017 do października 2018 w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej wzrosła o 5,8 %.

Jakość produktów i „czysta etykieta” poszukiwane przez konsumentów

Świadomi konsumenci, za sprawą powszechnego już trendu prozdrowotnego, poszukują obecnie produktów wysokiej jakości, dostarczających cennych wartości odżywczych. Z badań „Trendy na rynku żywności” przeprowadzonych przez instytut Zymetria na zlecenie Bakalland wnika, że jakość jest kluczowym czynnikiem przy wyborze żywności aż dla 85% kupujących. W tym kierunku w 2018 roku rozwijały się oferty producentów.

Jakość przez konsumentów rozumiana jest bardzo często jako brak w składzie produktów niepożądanych przez nich składników, takich jak syrop glukozowy czy tłuszcze utwardzone. Dlatego w kierunku zaproponowania konsumentom „czystej etykiety” zmierzamy od kilku lat. W 2017 roku wprowadziliśmy zmiany w składach naszych produktów z portfolio marki Bakalland, w 2018 podobne przeobrażenia przeszły propozycje marki Delecta. Tutaj skutecznie rozwijamy nową linię „Z serca natury” zawierającą produkty o szlachetnych recepturach, naturalnym i starannie wyselekcjonowanym składzie. Dziś oferta Bakalland S.A. w pełni odpowiada oczekiwaniom konsumentów, zawierając najwyższej jakości produkty, będące pełnowartościowym uzupełnieniem codziennej diety – mówi Marek Moczulski, prezes zarządu Bakalland S.A.

Znaczenie trendu convenience

W minionym roku konsumenci doceniali też rozwiązania, które pozwalają im zaoszczędzić czas. Na popularności zyskiwał tzw. trend convenience, czyli wygoda i szybkość, również w obszarze rozwiązań kulinarnych. Ponieważ rośnie tempo życia, coraz więcej posiłków spożywanych jest poza domem, a główne posiłki uzupełniane są przekąskami, które powinny spełniać bardzo różnorodne zadania. Także w tym kierunku w 2018 zmierzała oferta marki Bakalland, proponując różnorodne przekąski w postaci zarówno batonów owocowych BA! 100% Natury, bakalii z certyfikatem BIO, jak i nowej linii bakalii w pełni przekąskowych „Chwyć & Jedz”. Marka Delecta, w myśl trendu convenience, ale też w zgodzie z tendencjami prozdrowotnymi, rozwijała portfolio deserów w wersji instant z naturalnymi składnikami, z linii „Z serca natury!”.

Jako lider rynku, chcemy nieustannie się rozwijać i inspirować konsumentów nowymi propozycjami. To ich potrzeby były i zawsze będą dla nas kluczowe. Każdy rok to dla nas przynajmniej kilka nowości produktowych, które wprowadzamy na rynek masowy i które adresujemy do różnych grup - zarówno do młodych, jak i do osób aktywnych czy zapracowanych. W 2018 zaistnieliśmy w nowych kategoriach, takich jak batony proteinowe czy produkty BIO, a także rozwijaliśmy te, w których czujemy się doskonale, z aspiracjami ich zawłaszczenia – bakalie przekąskowe. Dzięki naszym dotychczasowym działaniom komunikacyjnym konsumenci wiedzą już, skąd bierze się jakość naszych bakalii. Dziś podpowiadamy im, jak można korzystać z nich na co dzień – w formie przekąski w domu, pracy czy w szkole – dodaje prezes Marek Moczulski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony