REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
 

20 sierpnia 2015, 19:18

Mimo deflacji i niższych cen żywności branża handlowa może się pochwalić lepszymi wynikami. Dobra passa utrzyma się też w kolejnych kwartałach.
REKLAMA

W 2015 roku wartość rynku spożywczego w Polsce wyniesie 243 mld zł, co oznacza zwyżkę o 2,1 proc. w porównaniu z wynikami sprzed roku. Wzrost będzie rezultatem dalszego rozwoju dyskontów oraz rosnącej popularności sklepów convenience – szacują eksperci PMR. Z drugiej strony branża nadal może odczuwać skutki deflacji i spadku cen żywności z ostatnich miesięcy. W 2014 roku wartość tego rynku wzrosła o 1,8 proc., do 238 mld zł. – Rynek jest względnie dojrzały i stabilny, nawet przy istotnych różnicach w sile nabywczej konsumentów – ocenia Jarosław Frontczak, analityk PMR. To tłumaczy wzrost, którego nie zaburzyła deflacja. Korzyści dla klientów były oczywiste. Wydając mniej przy kasie, mogli zaopatrzyć się w produkty lepszej jakości, było też wiele promocji, z których mogli korzystać. Zdaniem Jarosława Frontczaka konkurencja na rynku spożywczym w Polsce jest bardzo duża. Oprócz czołowych zagranicznych sieci funkcjonuje na nim wiele polskich grup zrzeszających małe sklepy i supermarkety. – Tylko jedna z dziesięciu największych firm ma polskiego właściciela – zaznacza analityk PMR. Według niego może to być argument za tym, żeby wprowadzić dodatkowy podatek dla sieci handlowych czy zakaz handlu w niedziele. Istotnym zjawiskiem jest konsolidacja: i tu połowa całkowitej sprzedaży przypada na zaledwie dziesięciu graczy. Choć małe sklepy mają coraz bardziej pod górkę, decyzja o przystąpieniu do franczyzy powoduje umocnienie i tak silnej pozycji liderów. – Jednak to, że zmieniają się przyzwyczajenia konsumentów i że coraz bardziej popularny jest format convenience, poprawi pozycję mniejszych sklepów – dodaje Frontczak.

(KP)

Wiadomości Handlowe, Nr 8  (147), Sierpień 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony