REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

29 sierpnia 2017, 11:41

Na półce z energetykami Tigery trzymają się mocno...

Na półce z energetykami Tigery trzymają się mocno... (fot. archiwum)

Sprzedaż napoju energetycznego Tiger, mimo niedawnego kryzysu wizerunkowego, nie odnotowuje znaczących wahań. Niewykluczone, że przyczyniła się do tego zdecydowana reakcja producenta, który przeprosił konsumentów za niedopuszczalny przekaz, który zawierały reklamy opublikowane na Instagramie. 

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Z opublikowanych na portalu wirtualnemedia.pl danych Centrum Monitorowania Rynku, zbierającego dane z kas fiskalnych wynika, że Tiger zaczął nieznacznie odzyskiwać utracone udziały rynkowe. W tygodniu od 14 do 21 sierpnia wzrosły one o 0,7 pp. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniosły 19,8%. To i tak sporo gorszy wynik niż przed kryzysem, gdy udziały Tigera wynosiły 22,3%.

Dane przytoczone przez wirtualnemedia.pl obejmują tylko ok. 400 sklepów niezależnych i z tzw. miękką franczyzą o pow. do 300 m.kw., nie są więc miarodajne dla całego handlu detalicznego i trudno na ich podstawie wyciągać zbyt daleko idące wnioski. Wyniki z pozostałych 5,5 tys. sklepów sieciowych mają być dostępne za kilka dni – wtedy obraz całej kategorii energetyków będzie bardziej miarodajny.

Z sondażu konsumenckiego, przeprowadzonego 20 sierpnia na zlecenie rp.pl wynikało, że 25% badanych zadeklarowało, iż nie będzie kupować produktów Maspexu. Blisko 28% nie miało w tej sprawie wyrobionego zdania, a 47% stwierdziło, że nadal będzie kupować produkty firmy.

Prognozowaliśmy wtedy, że w rzeczywistości skala bojkotu produktów Maspeksu będzie wielokrotnie mniejsza, a emocjonalne deklaracje ankietowanych raczej nie przełożą się w 100% na konkretne decyzje zakupowe konsumentów. Było w tym, jak się okazuje, sporo racji. Niewykluczone, że przyczyniła się do tego zdecydowana reakcja producenta, który przeprosił konsumentów za niedopuszczalny przekaz, który zawierały reklamy opublikowane na Instagramie.

Czytaj więcej na wirtualnemedia.pl
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (14)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Milena 14 ponad rok temu

    Niech wszyscy Ci co tak się bulwersują wpłacą chociaż złotówkę na powstańców a wtedy się wypowiadają.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~JW 13 ponad rok temu

    Właśnie, gdzie Ci patrioci wspierający Polskę, skoro jedna wpadka wystarczy żebyście zaczęli wysyłać pieniądze za granicę...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~MANIEK 12 ponad rok temu

    Wspierajmy polską gospodarkę, takie durne bojkoty tylko jej szkodzą.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~katrun 11 ponad rok temu

    Dla mnie sprawa zakończona i na dodatek happy endem :) Powstańcy skorzytali, najwazniejsze!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wiking 10 ponad rok temu

    Czas pokazał, że słowa ludzi i ich bojkot nic nie dał..

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ada 9 ponad rok temu

    Mnie dotknęła ta reklama, ale uważam, że rzeczą ludzką jest błądzić, ale nie godną człowieka trwać w błędzie. Wnioski wyciągnięte, odpuszczam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Bipper33 8 ponad rok temu

    Całe szczęście, że Maspex wyszedł z całej sprawy obronną ręką, pokazali, że mają klasę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~komar 7 ponad rok temu

    Myślę, że sytuacja wróci do normy i będzie jak wcześniej. Ludzie nie chcą bojkotowania.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Miki 6 ponad rok temu

    Cała ta afera była dla mnie jakaś przesadzona, Maspex zachował się tak jak powinien no i tyle, nie ma co się rozwodzić.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Robert 5 ponad rok temu

    W końcu sytuacja tigera wróci do normy. Zawirowania są, ale co by nie mówić to jest jeden z lepszych energetyków.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ula 4 ponad rok temu

    Tak sobie myślę, że gdyby wszystkie firmy za nietrafione reklamy odpłacały tak jak maspex to uzbierałaby się całkiem niezła sumka. W tym przypadku bojkotowanie jest nie sprawiedliwe.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~pegaz 3 ponad rok temuocena: 100% 

    U nas tiger jest normalnie widoczny na pólkach, tam gdzie można było go kupić przed aferą tak można i teraz. No i dobrze.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jubilat 2 ponad rok temu

    I nie wiadomo czy ktoś ich w to nie wrobił. Przecież to jakiś pracownik jakiejś agencji marketingowej umieścił gdzieś tam w internecie. Władze spółki absolutnie nie mają z tym nic wspólnego. Gdyby ludzie z Maspexu byli pisowcami to by od razu oskarżyli cały świat o prowokację z głównymi winowajcami w postaci Tuska, Merkel i Wałęsy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~filka 1 ponad rok temu

    To było do przewidzenia. Firma naprawdę zachowała się bardzo dobrze po całej tej akcji. Nie umywali rąk, przeprosili, dobrowolnie wpłacili pieniądze na fundusz dla żyjących powstańców.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony