20.02.2020/20:26

Biedronka pobiła kolejne rekordy! Sprzedaż i zyski sieci mocno w górę

Biedronka zwiększyła w 2019 r. sprzedaż wyrażoną w złotych o 8,8 proc., a w samym tylko czwartym kwartale aż o 10,3 proc. - poinformował w czwartek wieczorem właściciel dyskontowej sieci, Grupa Jeronimo Martins.Sprzedaż porównywalna Biedronki poprawiła się w minionym roku o 5,8 proc. W samym czwartym kwartale wzrost like-for-like wyniósł 7,7 proc.

- Biedronka mocno wzrosła zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków - komentuje Pedro Soares Dos Santos, szef Grupy Jeronimo Martins. - Nasza główna spółka utrzymała rytm innowacji i kontynuowała poprawę swoich operacji, zwłaszcza poprzez poszerzenie testów nowych rozwiązań technologicznych - dodaje.

Sprzedaż Biedronki wyrażona wyniosła w minionym roku 12,62 mld euro, co oznacza, że wzrosła w tej walucie o 7,9 proc. - rok wcześniej kształtowała się na poziomie 11,69 mld euro.

Z kolei skonsolidowane przychody Grupy Jeronimo Martins w ubiegłym roku wyniosły niemal 18,64 mld euro wobec 17,34 mld euro w 2018 r. To oznacza wzrost o 7,5 proc.

Zysk EBITDA Biedronki wyniósł 918 mln euro, co oznacza wzrost o 7,9 proc. w tej walucie. Przy stałym kursie wymiany walut, wzrost wyniósł 8,8 proc. Z kolei zysk EBITDA całej Grupy Jeronimo Martins wyniósł w minionym roku 1,045 mld euro. To oznacza, że wzrósł w tej walucie o 8,9 proc. względem poziomu z 2018 r.

Właściciel dyskontowej sieci zapowiada, że w 2020 r. Biedronka zamierza zmodernizować około 250 starszych sklepów. Plan gruntownego ulepszenia placówek ma się przełożyć na zauważalne wzrosty sprzedaży porównywalnej w nadchodzących miesiącach.

Jednocześnie Jeronimo Martins, które na koniec minionego roku posiadało 3002 Biedronki, zamierza uruchomić do końca grudnia kolejnych 100 sklepów pod tym szyldem (w ujęciu netto, czyli już po odjęciu ewentualnych zamknięć placówek). 60 proc. z planowanych do otwarcia sklepów działać będzie w standardowym formacie, a pozostałe 40 proc. dotyczy mniejszych Biedronek.

Grupa JM zdradziła przy okazji, że około 50 proc. sklepów sieci Biedronka albo przeszło modernizację, albo zostało otwartych w trakcie ostatnich pięciu lat.

Planowane na 2020 r. nakłady inwestycyjne całej Grupy Jeronimo Martins wyniosą 700-750 mln euro. W minionym roku capex dla grupy wyniósł 678 mln euro, a dla samej tylko Biedronki 388 mln euro. Najważniejszymi inwestycjami związanymi z rozwojem sieci dyskontowej było otwarcie 128 nowych sklepów (33 w mniejszym formacie) oraz modernizacje 252 starszych placówek Biedronki.

Co ciekawe, Biedronce dosłownie "rzutem na taśmę" udało się zrealizować cel, jakim było przekroczenie symbolicznej granicy 3 tys. placówek na koniec ub.r. Sieć rozpoczęła miniony rok z liczbą 2900 sklepów. W pierwszym kwartale otworzyła 8 placówek, w drugim 19, w trzecim też 19 i dopiero w ostatnich trzech miesiącach roku przyspieszyła tempo, uruchamiając aż 82 sklepy. Po odjęciu 26 zamknięć z minionego roku, liczba sklepów Biedronka w ujęciu netto powiększyła się o 102, do 3002.

Tak wyglądały wyniki sprzedażowe poszczególnych sieci (Biedronka, Hebe, Pingo Doce, Ara i Recheio) rozwijanych przez Jeronimo Martins:

Bardziej szczegółowe wyniki sprzedaży:

Liczba sklepów i nowych otwarć, w podziale na szyldy:

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.