27.05.2019/10:44

Makro, Auchan i Kaufland najtańsze w Polsce. Biedronka i Lidl poza podium [KOSZYK CEN]

Najtańsze zakupy w kwietniu można było zrobić w sieci hurtowni cash&carry Makro - wynika z koszyka zakupowego opracowanego przez ASM Sales Force Agency. Odrobinę drożej za te same zakupy płacili klienci hipermarketów Auchan i supermarketów Kaufland. Na podium zabrakło miejsca dla sieci dyskontowych takich jak Biedronka i Lidl. Wyraźnie najwyższe ceny spośród 11 przebadanych podmiotów obowiązywały w e-sklepie Frisco.pl.

W skład koszyka zakupowego sprawdzanego przez ASM wchodzi 40 podstawowych produktów żywnościowych oraz z kategorii chemii gospodarczej i kosmetyków. Eksperci i analitycy ASM zapewniają, że sporządzili katalog produktów w taki sposób, aby "stanowił on przegląd artykułów codziennego użytku w każdym, przeciętnym gospodarstwie domowym nad Wisłą".

W badaniu uwzględniono 8 największych sieci handlowych (Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Tesco), 2 sieci cash&carry (Makro, Selgros) oraz jeden sklep internetowy (Frisco.pl). Okazało się, że różnica wartości pomiędzy najdroższym koszykiem a najtańszym wyniosła w kwietniu 16 proc.

Najtańsze zakupy w minionym miesiącu można było zrobić w hurtowniach Makro. Tam za koszyk 40 wyrobów klienci płacili w kwietniu 216,51 zł. Tylko 9 groszy więcej za te zatem produkty Polacy płacili w Auchan, a 29 groszy więcej w Kauflandzie.

- Sytuacja Makro jest o tyle ciekawa, że w poprzednim badaniu (marzec br. - red.) Makro stanęło na podium najdroższych punktów sprzedażowych z trzecią lokatą i kwotą 242,38 zł - podkreśla Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency. Jak zauważa, oznacza to, że przez miesiąc ten sam koszyk zakupowy w Makro potaniał o ponad 10 proc.

Na czwartym miejscu uplasowała się sieć Biedronka, gdzie produkty kosztowały 217,12 zł. Jej główny rywal w formacie dyskontowym, czyli Lidl, oferował analogiczny koszyk produktów za 224,90 zł. Najdroższą siecią sklepów stacjonarnych (spośród tych, które uwzględniono w badaniu) okazał się E.Leclerc (229,41). Od tego grona mocno odstawało Frisco.pl, gdzie za takie same zakupy klienci płacili w kwietniu 258,84 zł.

Jak zauważa Patryk Górczyński, średnia wartość koszyków zakupowych w podziale na poszczególne formaty placówek handlowych (cash & carry, dyskonty, hipermarkety+supermarkety) była w kwietniu na podobnym poziomie i wyniosła około 221 zł.

Jak wypadły wartości koszyka w poszczególnych grupach produktowych? Sieć Lidl może się pochwalić najtańszą ofertą aż w 3 spośród 10 uwzględnionych kategorii produktowych (nabiał; mięso, wędliny i ryby; dodatki typu ketchup, majonez, gotowe sosy). Jednocześnie Lidl zajął ostatnie miejsce pod względem atrakcyjności cenowej w innej kategorii, a mianowicie słodyczach (te najtańsze były w Auchan). Najwięcej najwyższych średnich cen w poszczególnych kategoriach posiadało Frisco.pl (5 na 10 kategorii).

Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Robert Kraków 02.10.2019

    Marco jest raczej najdroższym sklepem wiem prowadzę firmę i często kupuje tam .Raczej stawiam na Auchan .

  • fryc 29.05.2019

    nie do końca.tzw,ceny promocyjne w makro,selgrosie przeważnie są na akceptowalnym poziomie,natomiast ceny standardowe to kosmos. złota karta wbrew pozorą dużo nie daje.konkretnie to ochłapy.

  • Wik 28.05.2019

    Makro drożdże od sklepów oasiedlowych , robiąc w nim zakupy można zbankrutować. Nie polecam. Promocje nie wiele wnoszą ,może tylko do złotej karty są opłacalne.

  • fryc 28.05.2019

    badanie bez sensu bo uwzględniali ceny promocyjne w danej chwili a nie regularne.

  • Kcin 27.05.2019

    Nie wiem komu to ma służyć, bo napewno nie konsumentom. Dla przeciętnego obywatela polski to jest koszyk kategorii premium, na który długo nie będzie go jeszcze stać ...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.