03.07.2018/15:24

Polacy powrócili do sklepów pomimo zakazu handlu w niedziele?

Jak wynika z badań ShopperTrak, wskaźnik odwiedzalności polskich sklepów i centrów handlowych wzrósł w skali roku w maju o 2,2 proc. Jednocześnie to pierwszy miesiąc od wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, w którym zanotowano wzrost odwiedzalności.

Według ShopperTrak, wzrost odwiedzalności względem kwietnia wyniósł 9,4 proc. Jednocześnie, jak komentują eksperci, tak duży miesięczny wzrost wynika m.in. ze specyfiki kwietnia (Wielkanoc oraz większość niedziel z zamkniętymi sklepami). Maj był pierwszym miesiącem od października minionego roku, kiedy to odwiedzalność placówek handlowych wzrosła w skali roku.

Dniem, w którym Polacy najczęściej odwiedzali sklepy, był 4 maja. Z kolei najrzadziej pojawiali się w placówkach handlowych 20 maja (jedna z dwóch niedziel objętych zakazem handlu).

Maj to pierwszy miesiąc od wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, w którym zanotowano wzrost wskaźnika odwiedzalności zarówno w wymiarze miesiąc do miesiąca, jak i rok do roku. Ostatnim miesiącem, w którym klienci częściej chodzili do sklepów w porównaniu do poprzedniego roku, był październik 2017 r. Wtedy to wzrost wyniósł 2,4 proc.

Jednocześnie właściciele sklepów i centrów handlowych w ostatnim, przedwakacyjnym miesiącu, mogli skorzystać z dużego wzrostu sprzedaży detalicznej. Wyniósł on 7,6 proc. w skali kraju. Pozytywny jest także wskaźnik nastrojów konsumenckich.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.